V75-Solvalla 25 sept
Drar igång slingan då det är grymt fina lopp. Har dock knappt sett ett travlopp senaste veckorna så ta det med en nypa salt.
V75-1
Här blir såklart Admiral As från perfekt spår gigantisk favorit. Gäller för spelarna att värdera om spelprocenten blir rimlig då det ju kan bli en sådan dag igen när den galopperar när bilen släpper fältet.
Claes Sjöström brukar ställa i ordning extra när det är finaler så Eddy West given vid gardering . Rackham nu med svärfar i vagnen och Oxidizer också tänkbara.
V75-2
Parker lyft sig rejält barfota på slutet och vann enkelt försöket. Perfekt spår och toppkusk. Den får tipset men dålig koll på klass 2 då jag inte kollat travet senaste lördagarna.
V75-3
Barfota runt om fin effekt senast för Minnucci Zon. Har för mig ett den fick sen lucka. Kanonläge och skoryck igen.
Men beror mycket på hur det blir kört. Bästa hästarna på 40 m tillägg. Kommer dom in i matchen?
V75-4
Lite ett mardrömslopp att tippa med Nurmoshästar från spår 1,3,4 och 5 i årets oaks. Alla vet hur svårt det är att tolka infon från det stallet och att det ofta kommer utrustningsändringar typ 20 min innan loppet
Noterar att Red Lady Express från spår 2 är anmäld med bike ffg.
V75-5
Rätt svårtippat. Goophäatar från spår 2,3,4 i denna final och han blir väl favorit med Mateo De Reve som han själv kör.
Men känns som garderingslopp.
V75-6
Spik på Francesco Zet i kriteriet. Skoryck ffg men framförallt rycktussar ffg borde ge ruggig effekt . Aviserade dom ändringarna i alla fall efter uttagningarna . Och sen vet ju alla var Reden/Örjan brukar placera sig i sådana här lopp med 4 mkr till vinnaren. Förtidsoddsen dock för låga. 2,45 hos ss lockar inte till spel så här tidigt i alla fall.
V75-7
Härligt spellopp. Blir nog värre för Grandfather Bill att spetsa nu och full distans inget plus för en spetsrusande Swagger. Känns som god chans att det slutar med skräll till tvåsiffrigt odds.
Sen är det V75 även nästa söndag och har för mig att det då bl a är uttagningar till Europaderbyt. En av årets sista helger med kanontrav både lörd och sönd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Tipsb (+10)
|