Visa ett inlägg
Gammal 2021-09-23, 18:21   #2
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18765
Standard

En dåligt förberedd analys på för mig ”iskalla” Snoddas banan.
Psst allt norr om Dalälven är iskallt både klimat och travspels mässigt för en Sydlänning som jag. Men snabbgenomgången ger följande tankar.

V64 1) 8 Xanthis Cocktail står väl med tre ben i mål. Gynnas av strykningarna.
6 Bottnas Explosive gillar tre varv och Petter L är en ganska tuff driver.

V64 2) 9 Salte Fanden har lite byngligt läge men är en högklassig nordis 3 åring. Rutinerade nordis JOP är nog med i striden.

V64 3) 7 Global At Work. Jag tror Lillweijersten fixar detta trots byngligt läge.

V64 4) 9 Per Viking. Tja sjunde raka är väl ingen sensation. Noll koll på hästen men 6 raka är respekt.
7 Guli Am verkar gilla distansen och JOP har kört ett och annat nordislopp och kanske kan ge långnäsa åt Kontio. Nä nu var jag egoistisk Men alltid kul att fälla blåvinnare.

V64 5) Härligt sprinterlopp.
6 Heavy Sound har grymma meriter men har väl passerat zenit ? Sett lite knackig ut på sistone.
5 Lawmarker. Mångmiljon inköps fadäsen börjar vädra morgonluft långt om länge. Bör bevakas. Gick bra senast i skymundan.
3 Jaguar Dream. Den här hästen och även kusk/tränare har haft en grym utveckling.

V64 6) 12 L.L.Labero. Har tufft läge men grym form. Gynnas av strykningar.
8 Belmondo Gar. Stänkardrag XL. Men loppet är ju helt omöjligt att greppa. Åtminstone för en sydlänning som Efterhandaren.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-09-23 klockan 18:24.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat