Visa ett inlägg
Gammal 2021-09-30, 11:23   #9
travanalys

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hansin Visa inlägg
Jo jag vet varför. Torskar alltid på spikarna så då hjälper det inte ens om man hel-garderar resten.
Spelar du för max 200 per vecka bör du glömma de stora streckspelen. Rikta in dig på ld och kanske framför allt v3 i små potter och läs på ordentligt till dessa lopp. Även v4 kan vara bra om du har 2 bra spikar i en omgång, då får du t.ex. 7x7 i övriga lopp för under hundralappen. Så få lopp som möjligt gör att det blir lättare att få in något och börja bygga en större spelkassa, då kan du eventuellt börja med de större streckspelen igen och framför allt i jackpottomgångar.

Rent generellt kan man säga att desto färre lopp det är i din spelform, desto mer bör du gå emot favoriter. Mitt favoritsätt att spela v3 är att spela med två skrällar i första v3, ta med alla jag tror kan vinna i andra och hoppas på ett gynnsamt utfall och sedan alltid spika i sista. Där väljer jag en av de mer spelade hästarna som jag tror har högst vinstchans, här går jag inte på värdehästar. Och jag ska förklara varför du bör spika i sista när du spelar en v3:a med skrällpotential. Detta sätt lämpar sig allra bäst när omsättningen är relativt låg för då kommer det vara få andelar kvar inför sista och många hästar som ger dig utdelning på två rätt. Och det kan till och med vara så att du är ensam kvar inför sista och får då hela potten med alla hästar. Ditt system har då utklassat dyrare system som också har två rätt men som har många streck i sista med ett fel i ett tidigare lopp. Det systemet kommer få noll kronor tillbaka på sina två rätt medans du tar en stor del eller hela potten. Allt till en relativt låg insats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5), Altoc (+10), Gotland (+25)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat