Visa ett inlägg
Gammal 2021-10-01, 19:56   #2769
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vr46 Visa inlägg
Äh lite väl hård kritik kan jag tycka.. Ja, mycket som nämns finns redan i tidigare böcker, men också en del nytt.. har lite idéer jag ska försöka testa i helgen som jag inte minns att jag sett i femman...

För övrigt... i början av boken så nämns Peter Caspersson som ju utvecklat ARENA och ALFA-programmen, men det finns/fanns tydligen nåt som heter "Hippodromen" enligt boken, någon som hört talas om detta?

Sorry om det börjar bli OT från syftet med själva systemen...
Jag tycker inte det är snyggt att insinuera att han var dement när han skrev boken, det är lite väl magstarkt.

Men i sak håller jag med om att systemen i hans böcker håller ganska "varierande kvalitet". Få eller inget av de system han konstruerat är väl är toppklass egentligen. Eller som den 10 år gamla recensionen uttrycker det "huvuddelen av boken är system som inte ens när boken skrevs var speciellt heta".

På föregående sidor i den här tråden finns exempel på system som är hämtade ur hans böcker där jag lagt upp bättre varianter - utan att jag tycker att mina varianter på hans system är särskilt bra. Men som historisk kuriosa kan ju böckerna fylla sin funktion.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat