Visa ett inlägg
Gammal 2021-10-10, 12:40   #13
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2021
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
det var väl 70 öre på V65 som de gav möjligheten att spela med 1 krona också.

Höjt radpris gynnar utländska syndikat, dessa aktörer har till skillnad från Svensson för sammanhanget obegränsat med pengar, de skulle slicka sig om munnen om Svensson bara hade råd att täcka de mest sannolika(enligt vad Svensson tror) raderna.
Andelsspel skulle få en skenbar fördel, fast även för dem vore det katastrof av samma skäl som för Svensson, de gör i regel sina system så tidigt att en utvärdering på spelvärde är omöjlig om de nu skulle vara lagda åt det hållet vilket de oftast inte är.

Personligen skulle jag gärna se en sänkning, fast jag inser det omöjliga där då ATGs marknadsavdelning inte räknar ROI utan brutto kronor på Harry Boys inslag.

Radpriset är ju inte problemet, problemet är att man måste vara med och betala till Jackpot på V86, V75 och V64.

Vad var/är det för fel på V65, helst med gamla regler om ned eller uppflyttning av poolpengar dvs utan jackpot!

Remy Nilsson är upphovet till galenskaperna, minns att han lanserade V54.

Remy är mycket riktigt pappa till både den ena och andra tokigheten som ATG har hittat på. Att han skulle vara något slags helgon och enbart stå för lyckade projekt är något som stämmer mycket dåligt.

Det var ju just att höjningen, först till 1 kr under en kort tid och sedan till val mellan 70 öre och 1 kr, inte togs emot väl av spelarna som ledde fram till skapandet av en ny spelform ( V75 ).

För min egen del skulle jag spela betydligt mer på lördagarna med V65 och de gamla omfördelningsreglerna. Dock finns det ju en anledning att det gick i stå i början på 90-talet. Och det är att grundradpriset är 1 kr.

Det blir ett lite, lite, lite för "lätt" spel för att vara ett bra lördagsspel med potentiell utdelning på 10M+. Så man behöver nog 2 kr/rad ändå.

Men som jag skrivit en bit upp i tråden och även i detta svar. Spelarkollektivet HATAR att grundradpriset höjs på en befintlig spelform. Man måste hitta på något "nytt" för att spelarna ska acceptera ett högre radpris.