Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Remy är mycket riktigt pappa till både den ena och andra tokigheten som ATG har hittat på. Att han skulle vara något slags helgon och enbart stå för lyckade projekt är något som stämmer mycket dåligt.
Det var ju just att höjningen, först till 1 kr under en kort tid och sedan till val mellan 70 öre och 1 kr, inte togs emot väl av spelarna som ledde fram till skapandet av en ny spelform ( V75 ).
För min egen del skulle jag spela betydligt mer på lördagarna med V65 och de gamla omfördelningsreglerna. Dock finns det ju en anledning att det gick i stå i början på 90-talet. Och det är att grundradpriset är 1 kr.
Det blir ett lite, lite, lite för "lätt" spel för att vara ett bra lördagsspel med potentiell utdelning på 10M+. Så man behöver nog 2 kr/rad ändå.
Men som jag skrivit en bit upp i tråden och även i detta svar. Spelarkollektivet HATAR att grundradpriset höjs på en befintlig spelform. Man måste hitta på något "nytt" för att spelarna ska acceptera ett högre radpris.
|
Finns det jackpot på ett spel så spelar jag enbart när det är jackpot och inte varje sådan omgång heller eftersom jag tenderar glömma bort spel jag inte spelat på ett tag.
Helt obegripligt att man ska mata utländska syndikat med pensionärers rättmätiga kronor.