Visa ett inlägg
Gammal 2021-10-27, 15:55   #6
travanalys
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Avd 1: Grisle Odin är favorit och det kanske han ska vara men inget jag vill lita på. Gick rätt bra för Ohlsson senast men tränarkörd igen och jag tycker personligen att han inte är någon stjärna i sulkyn. Femåring mot äldre med bakspår på tillägg och jag tror inte han kommer vara lika överlägsen som han var som unghäst. Senast var första gången han var spelad till över 1,72! Tangen Töff öppnade bra från spår fyra på tillägg för tre starter sedan och öppnar han likvärdigt nu blir det troligen tidig ledning och förmodligen att dra i ett rätt bra tempo. Inte säkert att tilläggshästarna hinner på honom när det bara är 2140. I rygg där så tycker jag Tangen Braute kan vara väldigt intressant. Han var betydligt mer spelad än Tangen töff senast de möttes och det var vägvalen som avgjorde placeringarna då. Han sitter ofta långt bak och blir intressant att se i den främre träffen nu. Bellfaks är knepig men oerhört fartfylld. Philip Ess slog favoriten senast…

Hade tänkt att skriva till alla avdelningar men inser nu att tiden inte finns. Tar istället upp de bästa skrällbuden:

Bottnas Future var strålande fin senast i andra starten för Wäjersten och nerstruken ett spår nu. Borde väl ligga runt 10%?

Malibu hade jag 14,1/2400m på senast Mats E körde mot i princip samma hästar och dessutom med krafter kvar och klättrade över Cab Frontline då trots 50m tapp på startgaloppen. Trivs på tungt om det blir så. Alert kronos är också intressant när han är anmäld barfota för första gången. Fin näst senast och senaste insatsen tar jag inte så hårt på när han fick en häst i knäet 600kvar.

Önas Sarah är även hon anmäld första barfota och funkar fint på tungt bara humöret är med henne. Vet inte om hon haft problem med brunst eller något för hon har varit riktigt ojämn. Wallin är en av mina favoriter uppåt och han har lyckats fint med skoryck tidigare…

Testa de Cavolo är kanske ingen skräll men en måstehäst för mig. Jag spikade senast men blev ändå överraskad hur bra han var, maxas ytterligare nu och möter två som har aktionsproblem…
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat