Visa ett inlägg
Gammal 2021-10-29, 07:28   #23
travanalys

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 286
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Fast. Riordan tillstår ju att han slangar sina hästar med DMSO regelbundet:

"-Vid förkylningssymptom ges hästarna en blandning av DMSO och glycerin direkt i munnen. Det är en metod jag lärt mig i Frankrike."
Har inte läst det citatet tidigare men DMSO i sig är ju inte olagligt och heller inte slangning, han är knappast ensam om att använda det som behandlingsmetod. Vad jag är kritisk till är att Ingvarsson i sin artikel försöker antyda, genom att visa bilden på Zahra Mil dagen före ett lopp och i stycket efter skriva att Riordan inte sällan slangar sina hästar med DMSO, att detta skulle ske inför lopp och att hästarna tävlar med otillåtna preparat i kroppen. Han skriver det inte rakt ut, men antyder på ett luddigt sätt att så är fallet. Vilket det inte finns några som helst bevis för och om man läser artikeln noggrant så det enda som man säger att Riordan gör som är otillåtet är att han utför denna behandling själv, vilket vi heller inte vet, eftersom kameran bara visar det som är precis framför den. Jag kan väl inte tänka mig att det är otillåtet för Riordan att stå och hålla i en tratt? Ge mig påtagliga bevis så är jag den första som kommer ta stort avstånd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat