Visa ett inlägg
Gammal 2021-11-01, 08:58   #5
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Ungefär lika mycket är väl kanske att ta i? Martinsson har över 80% mer inkört per start. Handsome Brad stod ensam för nästan en tredjedel av stallets inkörda i oktober så jag tror ingen kan säga att Stenströmer har bra fart i stallet för tillfället.

Stenströmer 43: 387200 9004/start

Eric Martinsson 31: 516.300 16654/start

M Törnqvist 17: 216.300 12723/start

(om jag räknade rätt nu på morgonkvisten).

Går man in och kikar på hästarna så får man nästan direkt bekräftelse på hur stallformen lutar. Maria törnqivst har två starthästar, Cabasse var nära Dalborgs kanon D.Day Glide från dödens senast. Beethoven hoppade troligen bort en seger mot Claw i sin senaste start.

Martinsson har två hästar till start som inte har några bra resultat i oktober. Båda är väl kanske förlåtna, Hera Sisu fick gå i dödens i ett stehårt Breeders Crownlopp senast och var t.ex. mer spelad än Bahama Passion och Kroatia Boko som båda stod i över 100ggr (säger lite om loppet). Bacchus LI tror jag inte på idag men även han var ute mot tuffa hästar senast, tappade travet och galopperade i sista sväng i ett lopp som Bandido Gar vann.

Stefan P har även han två hästar till start som båda var nära att vinna sina oktoberstarter.

Stenströmers Mill Cava har faktiskt varit rätt bra även om hon inte haft samma tryck som när han vann ett fyraåringslopp i somras så känns ändå formen helt ok där. Man ska inte kika på stallformen helt och hållet ibland.

Tycker omgången ser lite småspännande ut och stor guldstjärna till den som löser avdelning fyra! Jag har inte riktigt grottat ner mig där ännu...
Du har helt rätt i din analys. Ingen tvekan om att Stenströmer har svag stallform. Jag ville bara vinkla siffrorna och visa olika parametrar att mäta resultat och procentuella jämförelser. Att generellt plocka bort hästar från stall med svag form oavsett bedömd vinstchans är nog inte att rekommendera. Men sjävklart vägas in i förhands granskningen.
Ha de.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat