Visa ett inlägg
Gammal 2021-11-03, 09:42   #2
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18776
Standard

V86 surr

Hm i min värld mycket svårlöst omgång med flera luriga årgångslopp och ganska typiska höstlopp med låga startpoäng.
Morgonfundering. Samt lite eftermiddags lök på laxen.
Risk för att regn vädret utmanar banskötarna på Solvalla.

V86 1) Robban är storfavorit med 1 Grant Hall och visst kan det bli spets och slut. Men lite klurigt med volt för 3 årige amerikanaren som är stor och osmidig.
8 Loveexplosion H.C. har pausat lite men visat bra form tidigare i höst.
13 Piccadilly. Lövgren har hittat fin höstform på stall och kusk prestationer. Ok surt läge men hästen verkar duga i klassen.

V86 2) 4 Akilles Face vinner väl felfri men har agerat osäkert. Men tydligen är hästen renoverad efter krångel med kulpåsen. Kanske underlättar felfri insats.
2 Lovely Concord är däremot en ganska stabil Nurmos travare. Tvåhästars lås ?
6 L.L. Pod Primo har visat bra inställning och vunnit 4 av 9 försök.

V86 3) 5 Hipster K. Högklassiga USA importer som gör Sverige debut efter lång paus är alltid svårbedömda.
3 Namaste är en ganska meriterad 4 åring som Perssons pack kan överraska med. Håkan K får in många fina hästar i stallet. Kul.

V86 4) Vidöppet lopp. Jag chansar med 6 Thorondor. Verkar vara en stabil Bold Eagle avkomma. Stark och rejäl.
1 Bridge Maid och 4 Rocket Boy är eftermiddags strecken.

V86 5) Vidöppet lopp. Jag chansar med 15 Lucky Guy Boko trots läget. Kommer med ett staket i raden och det är ju Lövgren igen Skoryck aviserat ! Succé eller katastrof ?
Eftermiddags draget är 4 Lampard blir nog dagens Stallskrik.

V86 6) 6 Felicia Zet. Kihlström och Rede’n brukar man kunna lita på ?

V86 7) 2 Garden Leave. Hästen var grym senast. Och Lillunter har läget men den där Lövgren har oxå en vass 3 års dam. 4 Nocturne Zon ! Gick bra senast. Farlig med smygresa.

V86 8) Hm svårlöst igen. Jag chansar med 4 Västerboflashdance. Har gått bra i enkla gäng. Tuffare emot idag men som sagt loppet känns vidöppet.
12 Trumpie är mer eller mindre stenklar i förhands snacket. Ok står perfekt inne i klassen och kanske rundar hela gänget.
Men 41% känns lite väl mycket.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-11-03 klockan 16:17.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat