Visa ett inlägg
Gammal 2021-11-05, 15:51   #10
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18776
Standard

Eskilstuna Surr lördag 6/11
Fredagsfunderingar.

V75 1) Ganska klurigt Stoelit försök på lång distans.
5 Hevin Boko tuffar på i loppen och gör sitt jobb men har lite svårt att sätta nosen först. Är kanske inte lika vass som tidigare om åren. Men äntligen bra läge och Mika får chansen igen.
4 Racing Brodda har oxå varit sämre i höst men såg faktiskt lite bättre ut senast.

V75 2) Hm Klass 2 är Klass 2
10 La Verite är ingen sköntravare och orutinerad men räds nog inte distansen och Jorma kör nog ett tufft sista varv som kan ge resultat. Melko har grym stallform i år oxå. Ligger stadigt på 23% i vinst procent senaste åren.
7 Bowling Orlando är mitt stänkardrag. Gillar Medin hästen och kusk/tränare Wäjersten är grym. Dessutom Orlando Vici gener

V75 3) 3 Disco Volante. Inte varit som bäst i höst. Såg dock lite bättre ut senast och är väl en typisk vinterhäst ! Jag chansspikar. Perfekt läge och distans. Dessutom spås stabilt höstväder på Eskils.

V75 4) 5 Love Eagle ( Melko) och 6 Cash And Carry är väl måstestrecken på framvolten.
11 Pappajonnys Ilse ( Örjan upp) 13 Bowling El Mar ( Wäjersten/Orlando Vici) och
14 Princess Kloster (grym senast) är mina troligtvis chanslösa 2160 stänkare.

V75 5) 4 Vice Versa Diamant. Bra läge och Melko har Rikstoto form på hästen.

V75 6) 1-2-3-4-5-7. Här hittar vi nog vinnaren på första volten. Men lite klurigt med volt i Silverdivisionen.

V75 7) 4 Kurri Jari Boko. Vidöppen Bronsdivision. Jag envisas med att tjata om Veijos gamle vapen dragare. Vinner inte så ofta och har otur i loppen men snart smäller det. Björn upp är intressant.
9 Xanthis De Roi är kanske bortlottad men gjort grymma lopp i höst. Dessutom Örjan upp.
Gissa vem som tränar ? Jo en som ligger på 20-25% i både tränar och kuskstatistik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat