Grattis till Stänkarn, fina spel.
Men jag känner just nu att det nog får bli en paus från travet efter dagens skandal i Guld. Det är liksom långt i från första gången och nu rann nog min bägare över. Det är inte ok att ett spel som omsätter 100 MSEK varje lördag får ha så många pajasar som domare. Och det är ju inte bara att de ä dåliga och inkonsekventa, dessutom är de fega. Och stolpen för 100 meter var alltså avbruten redan flera lopp tidigare. En blir ju mållös. Travet är värt så mycket bättre.
Och domarna aside, Disco borde ju naturligtvis ha strukits.
Sen är det ju allt lallande med utrustningen och regler som uppenbarligen inte respekteras av tränarna. Hur svårt kan det vara?
Inte hjälpte det heller att jag bara fick ihop fyra rätt trots att Hevin spikades och både Majestic Man och Global Agreement var förstarankade. Men tyvärr spikades Disco Volante, Ottilia Fri hann inte fram och Santos byttes mot Capital Gain CC i sista stund.
Visst är det roligt med spänningen som travet ger men jag tror det får vara nu ett tag. På samma sätt som jag la ner att titta på fotboll för rätt många år sedan. Från att ha varit närmast fanatisk. Även där blev jag trött på hur lite som handlade om fotbollen och hu fokus i stället hade flyttats till de stora pengarna och till mängder av tveksamma situationer i var match. Och inte blev det bättre av VAR.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Staketkusken (+1)
|