Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut
Jag skulle bli väldigt besviken och då har jag långt ifrån orimliga förväntningar, tro mig!
Två andrahandare, två tredjehandare och två rejäla skrällar ger normalt sett betydligt mer än 45,5k på V64.
Tycker du att den raden gav bra betalt på riktigt?
|
Den gav en liten skvätt mer än vad jag skulle ha förväntat mig.
1) De två mindre betrodda vinnarhästarna var inte "rejäla skrällar". Det var två st 5e-handare i de två lopp som spelarkollektivet hade garderat som mest. Kan det vara att de stod i relativt höga vinnarodds som förvillar dig? 23 och 17 ggr var riktigt "bra" betalt på dem på vinnarspelet.
2) Omgången innehöll ingen riktigt stor favorit. Mest spelade hästen i omgången låg på ca 40%. Det betyder att det inte var en "vanlig omgång" i den meningen att de flesta sprang på samma boll.
3) Teoretiskt förväntad utdelning på vinnarraden enligt V64% på vinnarna var ca 42k. Då är 45k en skvätt över förväntat.
4) Om man tycker det är riktigt dåligt betalt så har man orimliga förväntningar och bör resa hem från Fantasy Island så snart som möjligt.
Tro MIG. Om DU på riktigt tycker att den raden gav riktigt dåligt betalt så har du orimliga förväntningar.
Mest troligt, om jag måste gissa, så sitter du fast i något slags förlegat JS-resonemang. Han brukar säga liknande saker om favoritfria V75-omgångar.