Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Den gav en liten skvätt mer än vad jag skulle ha förväntat mig.
1) De två mindre betrodda vinnarhästarna var inte "rejäla skrällar". Det var två st 5e-handare i de två lopp som spelarkollektivet hade garderat som mest. Kan det vara att de stod i relativt höga vinnarodds som förvillar dig? 23 och 17 ggr var riktigt "bra" betalt på dem på vinnarspelet.
2) Omgången innehöll ingen riktigt stor favorit. Mest spelade hästen i omgången låg på ca 40%. Det betyder att det inte var en "vanlig omgång" i den meningen att de flesta sprang på samma boll.
3) Teoretiskt förväntad utdelning på vinnarraden enligt V64% på vinnarna var ca 42k. Då är 45k en skvätt över förväntat.
4) Om man tycker det är riktigt dåligt betalt så har man orimliga förväntningar och bör resa hem från Fantasy Island så snart som möjligt.
Tro MIG. Om DU på riktigt tycker att den raden gav riktigt dåligt betalt så har du orimliga förväntningar.
Mest troligt, om jag måste gissa, så sitter du fast i något slags förlegat JS-resonemang. Han brukar säga liknande saker om favoritfria V75-omgångar.
|
1) 5% och 6% vad anser DU är rejäla skrällar sett till procentuellt spel? Kvittar fullständigt om dom skulle vara 2a handare eller 7e handare när man ser procenten
på vinnaren klart och tydligt!
2) Drygt 40% på största favoriten men den absolut största delen av travtippare spikar en favorit oavsett % Därav borde värdet ha varit högre efter avd 6. Visst, de flesta system som satte 6r lirade V6 vilket i sig såklart sänker värdet på 6r.
3) Skiter fullständigt i vad det teoretiskt kan ge, det är värdet i verkligheten som är intressant.
4) 45,5k tycker jag var riktigt dåligt betalt! Min gissning hade varit 55-65k. Klart rimligt tycker jag! Det som förvånade mig mest var att 39 rader hittade rätt. Annars är du väldigt välkommen till Fantasy Island.
Tro MIG. Jag har aldrig fel