Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut
1) 5% och 6% vad anser DU är rejäla skrällar sett till procentuellt spel? Kvittar fullständigt om dom skulle vara 2a handare eller 7e handare när man ser procenten
på vinnaren klart och tydligt!
2) Drygt 40% på största favoriten men den absolut största delen av travtippare spikar en favorit oavsett % Därav borde värdet ha varit högre efter avd 6. Visst, de flesta system som satte 6r lirade V6 vilket i sig såklart sänker värdet på 6r.
3) Skiter fullständigt i vad det teoretiskt kan ge, det är värdet i verkligheten som är intressant.
4) 45,5k tycker jag var riktigt dåligt betalt! Min gissning hade varit 55-65k. Klart rimligt tycker jag! Det som förvånade mig mest var att 39 rader hittade rätt. Annars är du väldigt välkommen till Fantasy Island.
Tro MIG. Jag har aldrig fel 
|
Ok. Sry sir. 55-65k stannar vid orimligt såklart. Ingen fantasivärld. Hade aldrig dragit Fantasy Island-kortet om din bedömning hade dykit upp tidigare.
Helt klart spikar de flesta spelare favoriter. Men just när det blir favoritlöst tenderar det att vara "wiseguys" och större ( ibland spiklösa! ) system som prickar alla rätt. 19.5 av 39 vinnade system var spelade utan spik. 67% av dessa var på över 2000 kr. Wiseguys går dessutom nästan uteslutade på V6-valet.
Sjukaste lappen var ett 120raders matematiskt system med FYRA spikar och 10x12 i de två kvarvarande loppen. ( Ej filspel )
5-6%are är bara lättskrällar enligt mig. Helst när de kommer i de två lopp där V64% var jämnast fördelat.
Vad är det för skillnad på ett teoretiskt värde framräknat med V64% och V6-fördelning och att dra till med en högst subjektiv gissning? ( Hint. Den ena ligger skrämmande nära verkligheten förvånande ofta! )