Vi måste väl ha lite meningslöst V75 surr så här Dan före Dan trots att Bjerke står som värd och dominans av okända norrbaggar i startfälten. Unter och Adrian tar tjuren vid hornen och utmanar Harald och de andra Gutterne. Samt naturligtvis Stall Goop som har pendelavstånd.
Psst visst verkar siffran 5 vara ganska gångbar, flera betrodda hästar med den vojlocken.
V75 1) 5 Månprinsen. Tja möjligen kan spår 5 i volt ge en tappstart men hästen är ganska stabil nuförtiden och är nog hästen att slå.
Måste nämna stål mormor Ulsruds Tea. 209 starter. 96-40-25 är plats raden! Vunnit nästan hälften av sina starter. Hur go är den ? Jagar väl en matlapp här.
V75 2) 5 Funny Boy. Går bra i skymundan och gick en 13 tid på distansen senast på Jägers.
Ecce har tänt till i sulkyn på ”gamla” dar.
V75 3) Lurigt guldlopp.
5 Stoletheshow väntar på första årssegern. Kanske imorgon. Smack.
7 Mirakel Tile har tufft läge men kanske kan skrälla.
Favoriten är nog ute på fel distans.
V75 4) 5 Global Brilliance. Kommer med två ägg i korgen men påkörd näst senast. Gått bra i stenhårda gäng. Klar första häst.
7 Global Bred To Win är ett av Norges bästa 4 års Hoppe.
Två hästars Favoritlås ?
V75 5) 1 Robertson. Spåret kanske är en fälla men hästen har nog lite smygform. Jepson är en grym kusk.
5 Pinterest. Ännu en duglig Goop häst. Inte helt travsäker men kan duga.
11 Run To You radar upp segrarna men spåret är väl lite vanskligt. Gynnas dock av tre strykningar. Gått bra i enkla gäng.
V75 6) 5 Toto Barosso. Låter som ett vin i mina öron ������ Men är en lite sprallig 4 årig Ready Cashare. Vinner nog felfri. Dock ingen hedersartikel.
2 Synergy. Har inte vunnit på länge men har bra läge och mycket spring i benen.
V75 7) 3 Pere Ubu har Unter valt bort ? Klar första häst i min värld men visst är det en stentuff Bronsdivision ?
2 Z Boko såg fin ut senast efter lite paus.
6 Golden Guard är lite svårbedömd i min värld. Har svårt att vinna i tufft motstånd men har hög grundkapacitet.
8 Ready Tonight. Unters Val ! Matchades mot Europaderbyt och kan vara en luring trots spår 8 och två raka G. Vi tar väl klyschan bättre än raden.
11 Reddington. Är stark som en Björn och måste ha överpace.
5 Brage Hindœ. Kommer med två raka och måste nämnas. Har ju trots allt nr 5