Ämne: V75 Bjerke
Visa ett inlägg
Gammal 2021-11-13, 10:56   #20
Jiwa

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Blir en liten analys idag då det är trav från Norge. Men ack så intressant ändå. Kan ge bra med pengar för skrällar finns det gott om.

V75-1 Vår Svenska Stjärna är megafavorit som han bör men det finns några frågetecken.

5 Månlykke A.M 77% Spår 5 i volt i Norge innebär volt från fel hål. Hästen ska köras utan körspö samt att det är lite vassare kurvor än vad vi har i Sverige.
Även mycket talar för dödens. Men det som är positivt är att hästen är överlägsen gänget och man testar urryckare för första gången och hästen brukar bara krossa sitt motstånd.

Här tycker jag värmningar samt intervjuer är intressanta faktisk. Man låter uppåt på 3 Troll Solen 11% samt 6 Sondre Jerkeld 6%

Rank V75-1
A 5
B 3-6-8
C 9-1
D 4-7-2

V75-2 Dagens men öppna lopp tycker jag där det kan skrälla ordentligt!

Det är verkligen öppet lopp detta. Min första häst är 7 Cambria 9% som har ett bra läge här men långt ifrån någon säker spetskandidat.

5 Funny Boy 18% får man inte missa då den varit jämn och säker emot bra motstånd.

3 Juliana Rags 5% ser jag också som lite bortglöm här.
Passa även 6 C Nu Gilbak 3% som är bra i grunden.

Favoriten 11 Mateo De Reve 25% tror jag får svårt från detta läge även om det är bästa hästen i gänget på kapacitet. Men måla på så många som man orkar är tipset

A 7
B 5-3-6-11-10-12-2
C 1-4-8-9

V75-3 Bara 7 hästar kvar i dålig gulddivision där det känns öppet.

Kul att få börja tjata om en gammal kompis igen. 1 Floris Baldwin 17% har väl inte gjort många glada under 2021. Men året är inte slut ännu och denna gång tror jag man har bra chans från detta läge.

Annars låter det som en duell mellan favoriterna 4 Ble Du Gers 42% och 5 Stoletheshow 19% Det låter påställt och bägge tror på bra chans.

Men jag skulle även vilja varna för spetsfavoriten 3 Always on time 12% samt 7 Miracle Tile 6%som är riktigt bra för dagen.

Rank V75-3
A 1
B 5-4-3-7
C 2-10

V75-4 Favoriten går ner ett par klasser och borde ju ha en mycket bra chans

5 Global Brilliance 46% har sprungit på Hevin Boko, Honey Meras mm. Nu är det mycket enklare motstånd även om motstånd inte fattas.

7 Global Bred Win 22% har ett riktigt fint rykte samt att den verkligen visat att det är en årgångstopp. Tror man kommer vara offensiva här

Men börjar man gardera med flera så får man bra värde på övriga.
Jag skulle vilja varna för 2 Thai Sansa 0% som först var en favoriterna i derbystoet för kvalen och finalen. Tittat lite i arkivet och det här är en riktigt fin häst som jag tycker ska med på gardering alla dagar i veckan.

En annan rensare måste ju var 12 Sashay Kemp 1% som även den möte enklare motstånd än på länge.

6 Riva O. är bättre än bara streckad på 6%.. Som sagt det finns mycket godis här om man går emot favoriten

Rank V75-4
A 5
B 7-2-12-6-3-4-1
C 9-11-10-8

V75-5 Styckningarna gör ju att favoriten kommer mycket bättre på det nu

11 Run to You 47% tänkte jag I början av veckan att den här kommer torska nu med bakspår och kurvorna som nackdel. Men nu ser de ju väldigt bra ut för när de kört klart så lär man attackera tidigt och det finns nog chans att den släpps till spets då.

5 Pinterest 10% är ju sjukt hårt spelad varje gång den startar. Måste nog ses som tidig här bakom favoriten.

10 Present Tile 5% är otroligt lågt streckad till förhållande till kapacitet. Men som sagt det är öppet bakom favoriten så det kan skrälla.

Ungtupparna 1 Robertson 5% samt 2 All in Sox 8% har bra lägen och två helt okej treåringar som kan få bra lopp här

Rank V75-5
A 11
B 10-5-6-1-2
C 4-8-9

V75-6 Dagens bästa skräll finns här i DD-1.

Kanske ingen man spikar direkt men jag tycker 2 Synergy 6 % är superintressant här. Hästen är bättre på kort och har ett kanonläge här. Även om hästen varit sämre på slutet så finns det grundkapacitet som jag bygger på här. Roligt bud i alla fall

Men annars är det öppet.

10 Mr Mah Can 12% är väl kanske bästa hästen men spåret och 1609m tror jag inte är någon fördel.

5 Toto Barosso 27% blir favorit här. Snabba pengar och många tuffa lopp brukar sätta sig i bena nu på slutet av säsongen.

1 Coventry Hall 14% har ju ett kanonläge och är mycket startsnabb och man kommer göra allt för att köra där om man kommer ditt. Måste med vid garderingen.

4 Fetlock Joint 11% låter det väldigt bra på och även om den inte vinner så ofta så gör hästen oftast bra lopp

8 Kraesj 20% tycker jag är överspelad från detta läge även om den är mycket startsnabb. Luktar dödens.

Rank V75-6
A 2
B 1-4-10-5-8
C 9-3-7-6

V75-7 Luktar spets och slut här!

3 Pere Ubu 25%
känns som att den har en mycket bra chans på förhand. Formkusken Stefan P i sulkyn är ingen nackdel. Jag tror den tar spets alla dagar i veckan och kan den bara hålla sig lugn och ingen tok trycker så kommer det här räcka långt. Tror man inte på hästen här så är det väldigt öppet bakom.

9 Mister Donald 7% har en mycket bra kapacitet och detta läge behöver inte vara dåligt för hästen

12 Hulken Sisu 2% en av de bästa hästarna jag har i stallet har Hamre sagt. Och då har mängder av stjärnor. Måste ha den här tidigt om man garderar.

11 Reddington 9% har Bergh alltid låtit uppåt på. Är väl den som måste göra grovjobbet men det tror jag inte den lider av även denna gång

2 Z. Boko 17% är riktigt bra för dagen. Läget är kanon och den kommer få en bra resa här

8 Ready Tonight 3% har uselt spar men de dagar den här hästen står på alla fyra ben så är den riktigt snabb och stark.

1 Park View 17% tror jag kommer få svartepetter här även om den är snabb ut. I min bok luktar det 3 inv och trafikproblem. Blir det rygg ledaren blir den nog att räkna med.

6 Golden Guard 12% tror jag kommer få ett tungt lopp och där av så rankar jag ner den.

Rank V75-7
A 3
B 9-12-11-2-8-1-6
C 5-10-7-4

Ser fram emot denna ongång och snart kör vi

Mvh Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5), asgaya3141 (+20)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat