Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn
Det är som vanligt i Sverige. Det är alltid ”systemets” fel. Inte fårskallen till idiot som inte kunde läsa innantill på exportdokumentet.
Det ska alltid slätas över. ”-Det verkar som att vår utbildningsprocess för handläggare av införsel inte fungerat tillfredsställande. Vi ska titta på det så att vi kan lära oss inför framtiden.”
Trams! Nån schabblade! Nån gjorde inte sitt välavlönade jobb!
Häng ut vederbörande! Ge honom 2 månaders löneavdrag!
”Androm till varnagel”!
|
Talar inte egentligen allt för att Reden kände till nervsnittningen vid köpet? Att man inte gett Redén en avstängning är och förblir en gåta. Hur kan en person ha så stor makt över trav-Sverige? Vanliga, mycket lindrigare, dopingfall ger rejäla avstängningar. Har väl handlat om åtminstone 3 månaders avstängning i de fallen. Detta borde ge långt längre avstängning och det är omöjligen så att Reden är för viktig för svensk travsport för att man ska stänga av honom. Jag tror att det är fler än jag som ogillar att hästägaren som har merparten av hans hästar har jättelika skatteskulder och sen allt detta.
Sen om ST schabblat eller medvetet valde att godkänna Propulsions handlingar är ett mycket mindre problem i mitt tycke om än väldigt allvarligt.
Det sätt man hanterat Reden ärendet har gjort att jag varit väldigt nära att lägga ner mitt intresse för travet. Även om Reden är helt oskyldig och inte kände till nervsnittningen så fanns endast en väg att gå för trovärdighet och det var en kännbar avstängning och startförbud på Stall Zets hästar tills skulden var återbetald. Startförbud är vad som händer för alla andra när det finns skulder till ST. Skulle man varit lite mer tolerant skulle man låtit hästarna tävla och inte betalt ut vinstpengar likt man gjort nu.