Visa ett inlägg
Gammal 2021-11-18, 10:05   #1
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Åby Surr V64 18/11

Gröten på plats och skummar igenom Åby programmet och konstaterar att omgången håller en ganska normal November klass. Låg alltså.
Risk för lite nederbörd idag oxå. Skor på fötterna kanske krävs på både folk och fä. The Unters kommer som vanligt till Åby och transporten är laddad med dugliga hästar. Robban har väl oxå en och annan vinst kandidat på hemmabanan.

V64 1) Ett trevligt sprinterlopp trots endast 8 hästar. Ok några är väl chanslösa.
4 Reddington. Startar inte så ofta på sprint men hästen går bra på alla distanser och kan vara spikförslaget.
5 Zien Bi gör intressant Sverige debut efter lite paus. Verkar vara en vinnartyp ? Svårbedömd men kanske bara vinner.
6 Echelon. Ekipaget har ju nästan patent på Open Strech vinster på Åby. Och visst luktar det liknande upplägg ikväll. Blixtrande startsnabb och får Rosleff rätt rygg kan det smälla till på upploppet igen.

V64 2) 6 Keegan Trot. Duger gott i klassen men Hanna har inte lyckats slipa bort spralliga Ready Cash generna trots att hästen är 5 år. Vinner nog felfri men stor G risk. Hoppat bort mycket pengar.
8 Belmondo måste jag nämna. Kommer ihåg att när Myllimaa tränade hästen trodde hon på stora framgångar men tyvärr har det gått så där. Frid över hennes minne. Och hästen är väl en matlappsjägare men jag nostalgi bevakar.

V64 3) 2 Jogga In. Tror jag Muscle Hillaren joggar hem detta. Står perfekt inne på alla sätt. Toppfin senast men visst motstånd saknas inte.

V64 4) 1 Midnight Run. Unter igen ? Ok hästen har ingen vacker rad men kuskförstärkningen är intressant.
4 Mango Tango med Hans ”sula” Adler måste jag nämna. Sula har kört in hundratals unghästar åt stortränarna och många av dessa har blivit Miljonärer och elithästar. Detta mina vänner är en grym hästkarl som har lite egna hästar som hobby. Men han vinner nog inte detta lopp. Det känns dock som ett garderings lopp XL. Låg klass, voltstart, 2640 och många ägg i korgarna.

V64 5) 1 och 10. Far och son sitter väl på på Åby leken ? Men Mika Fors kanske stör familje festen med jokern 5 Gone Fishing som går sina 14 tider jämt och säkert.

V64 6) 2 Behind Bars. Det blev mycket Unters och favoritbabblande men det får ni stå ut med. Hästen var kanonfin senast efter lite paus. Psst detta är en klassklättrare.

Oj det blev en hel novell. Mycket skrik och lite ull som kärringen sa när hon klippte grisen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+3)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat