Ursprungligen postat av mackpeter
Målsättningen med detta bolagssystem är att få sju rätt därför att utdelningen i sjurättspotten dopas med 18 miljoner från förra veckan.. Det blev ett TV-system med dagens två största favoriter som spikar och ett favoritlås. Då blir det utrymme för att strecka många i de återstående fyra avdelningarna. Hoppas man får med några outsiders. Det blir 1-2 minusgrader, mulet och ingen nederbörd på Solvalla.
1) 2,5,6,7,8,9 r3-1 (favoriten 5 tar ledningen. Om hon håller hela vägen passerar hon 10 miljoner intjänat. Björn låter uppåt och det måste man ju på en sådan hedersmärr. Med lite tryck under loppet är kämpaglöden falnande. Det blir rejäl gardering)
2) 2,5,6,7,10,11,12 r9-1 (favoriten och bäste hästen 10 körs av en kusk jag ogärna spikar. Norske 5 kommer med fem raka. I senaste starten, då 12 var spelad till storfavorit betydligt mer än dagens favorit 10, blev det galopp. Idag är han helt bortglömd och ett fynd till 4 %. Här skräller det)
3) 1,3,5,6,9,10 r4-8 (trots Björns optimism är 3 endast streckad till 11 %. Han är startsnabb och kan bli släppt till ledningen av 1, som därmed får en bra rygg. Favoriten 5 får jobba i dödens. 10 med Örjan! Wäjerstens 9 fick bara stryk av omöjlige Extreme senast i Müllers. Ostreckade 6 ser dunderfin ut)
4) 1,4,6,7,8,15 r13-9 (diamantstoet är svårlöst och här känner jag mig vilse)
5) 3 r4-1 (blivande världsstjärnan 3 är överlägsen detta gäng och spikas)
6) 2 r7-5 (storfavoriten 2 drar till spets och bara vinner)
7) 1,7 r12-9 (de två favoriterna 1 och 7 höjer sig över mängden. Min vinnare är 1, som är veterinärbehandlad, får kortad checkrem, bike och lätt tar ledningen. Lås tillsammans med 7 körd av Erik)
Kostar 1512:-. Det är 18 extra miljoner från förra veckan, som höjer utdelningen på 7 rätt. Lycka till!
|