2010-11-08 M. Berrer - F. Fognini (Tennis)
Datum: 2010-11-08
Tid: 13:00
Sport: Tennis
Land: Frankrike
Liga: Tennis
Match: M. Berrer - F. Fognini
Spel: F. Fognini
Insats: 300
Odds: 3.15
Bolag: Bwin
Motivering:
Vilket odds på italienaren! Tycker inte den ska stå över 3 ggr. Runt 2.50 hade jag väntat mig.
Enda anledningen att Berrer är favorit är att han trivs inomhus medan Fognini är som bäst på gruset.
Dock tycker jag italienaren haft en fin höst och faktiskt spelat upp sig på snabbare underlag.
Dessutom har han kvalat på ett fint sätt till denna första omgång. Utan att tappa set dessutom. Slog en helt ok Bohli som gjort det bra på Challengertouren.
Förstaserven funkar bra just nu och tappade endast 6 poäng i första serven mot Bohli.
I första kvalrundan slog han Bautista-Agut i 2 enkla.
Berrer Känns lite sliten efter att ha nått semi i Wien för en vecka sen drygt. Där tappade han set i varje match.
I Basel denna veckan blev det respass direkt i första rundan mot Troicki. Där lyckades Berrer plocka ynka 3 games och Troicki hade hela 9 breakbollar.
Berrer är väldigt sårbar i sin andraserve och där ser jag Fogninis chans. Dessutom om han är sliten/ur form så är "retire risken" överhängande.
Blir inte enkelt detta för 100 kg tunge Berrer när Foggan väl börjar svinga lianen från hörn till hörn. Berrer lever endast på sitt serve/nätspel. Funkar inte det är han en högst medelmåttig korpspelare.
Därför tacksamt att lira hos Bwin som är oneball bookie.
6 units spelas
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Bolt den 2010-11-07 klockan 22:18.
|