Visa ett inlägg
Gammal 2021-12-05, 19:37   #22
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Jag tycker att utdelningsreducering är ett mycket farligt verktyg i verktygslådan. Oftast kombinerar man det man andra reduceringar som A-B-C hästar. Kanske med spik på ett par favoriter.

Det kan vara vettigt att skala bort de absolut lägsta utdelningarna. Men det finns en stor risk att man sitter med 80% streck på en 1%-are i sista avdelningen om man inte ser upp.

Det är iaf en bra idé att se igenom kupongerna innan man lämnar in så man inte är helt off
Om man sitter med 80% av sina streck kvar på en 1%are så är det inte hela världen.

Man lär ju sätta sin gräns för lägsta utdelning där man tål att missa den. Annars bör man inte använda den funktionen alls. Jag skulle inte säga att det är "farligt". Men det kräver att man tänker igenom vad det är man verkligen vill ge upp.

Vid ett par tillfällen har jag haft andelsspel med utdelningsvillkor och suttit med alla utom favoriten i sista avdelningen.

En gång med Propulsion, som såklart vann lätt. Men även i våras med Who's Who där måltvåan Order to Fly hade gett oss närmare 3M. Nu fick vi tillbaka 5k av 25k satsade.

Med WW med på lappen hade vi fått ca 80k att dela på. ( ca 600-700 kr tillbaka på varje 200 kr satsade ). Men då hade vi inte alls haft chansen på 7-siffrigt. Allt handlar om vad man ger upp och vad man ger sig själv chansen att vinna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat