V75 Åby 11 december
V75 på favoritbanan innan mjölkbilen kommer. Sen ska det nämligen mjölkas pengar med V75 8 gånger på 9 dagar fr o m 23 december. Det kallas Winterburst. 3 V75:or går av stapeln i Norge och Danmark. Otippbart alltså! Nyårsafton avslutas jippot med superjackpot på Axevalla. Den förnuftiga taktiken måste vara att låta alla andra spelgalna lägga pengar på detta och själv sätta in t ex 50 spänn på atg-kontot varje dag och värka fram ett grymt system till jackpotomgången på Nyårsafton. Men nu har vi först en rolig omgång på Åby med dubbla Open Stretch!
Björn kan bli Årets Tränare. Han kör i alla sju loppen på sin gamla hemmabana. Han är nog både avlad och född på stallebacken där. Kryssar man Björn i alla har man säkert minst två rätt. Sen gäller det att gardera rätt lopp!!!
Avd 1
Bronslopp över 2140 volt. 1:an tar jag alltid med i volt. Av statiskiska skäl. Så
1 KURRI JARI BOKO är mitt första-streck.Sen får även 6 PROSECCO plats. Springspår, tre raka från bakspår. Kan bli ett lås på dessa två.
Avd 2
Jag kastar mig över 6 ESTRELLA DIAMANTE, Goops häst som var tvåa bakom Berghs Kagan i onsdagens V86:a. Skulle det bli nån strykning innanför så får det bli en spik.
Avd 3
Mycket statistik pekar på 1 KALI SMART. Men jag vill även ha med 5 RANDEMAR R.D. som vann på lång distans med tillägg näst senast. Nu med ettrige Peter Ingves i sulkyn! Åsså Goopens 10 HELL PATROL.
Avd 4
1 HATTUSA! 12 Myse d’Erpion! osv...
Avd 5
5 GOLDFIELD på spåret och 4 BORUPS UMAMI på kortloppstiderna och kusken.
Sen får det ju bli goopajäveln med 10 TWIGS HONOR. Jag kan ju inte släppa Goopen nu.
Avd 6
11 BLE DU GERS blir mitt första streck. Kanske det enda!
Avd 7
Det här var väl ett klurigt lopp? Jag vet bara att jag måste ha med 5 TONIQUE och 12 SVECAK PALEMA. Men jag tror inte så värst mycket på nån av dem. Men nu har jag ju bestämt mig för att ha Goop i alla lopp och att alltid ha 5:an i 1640auto. Jag är bara uppe i 36 kronor ännu så idéer tas tacksamt emot.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|