Visa ett inlägg
Gammal 2021-12-27, 13:47   #5
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18019
Standard

Måndags Filikrums

Jäklar vilken svår tippad avslutning på V75 året. 4st 15 hästarslopp, lågklassiga avd, okända hästar, risk för tjällossning och långa upploppet som grädde på moset.
Allmänt svammel utan bedövning med spontana måndags stänkare som bara poppar upp.
Nästan omöjligt att hitta stabila spikar men veckan är lång.

V75 1) Jag känner lite extra för Bravo hästarna.
3 Bravo Sabotage har gått bra hela året och visat fina takter nu i höst. Bör bevakas.
9 Bravo Santana har oxå visat bra form tidigare i år. Dock lite sämre senast som hårt betrodd.

V75 2) 1 Bontoni Degato är en fin travare men lite orutinerad. Dream teamet Jepson o Martinsson gillas skarpt. Vidöppet och lågklassigt lopp.

V75 3) Hm vidöppet är bara förnamnet.
3 Rapant har haft lite svårt att sätta nosen först men gör intressant debut hos Ola S. och dessutom Erik A. i jollen. Varför inte vinna nu när det är 100 lax i premie ?
12 Listas Die Hard är kanske bortlottad men hemma hästen känns bra iordning och på Axevalla får väl alla chansen ? He,he.

V75 4) 2 Ove Palema. Vinner inte så ofta men en stabil och välstammad travare och Jepson upp ! Staketbyggarna 7 och 10 är väl värst emot.

V75 5) 1 Twinkle Face. Övertygande vinst senast och är nog med i striden här oxå.
6 Florist kommer från vinst i ganska tufft gäng.
11 Beluga West. Stabil märr som inte räds motståndet. Gillar hästen. Stänkarvarning.

V75 6) 9 Platinium Tile. Står perfekt inne och Aronsson har stallform. Jag tror stenhårt på hemmahästen.

V75 7) 2 Ture L.A. Bra möjlighet att försvara sin vinst för ett år sedan. Same Presidia As Last Year.
10 Moses. Perssons Pack har haft ett grymt år. Stefan i sulkyn och Håkan K som tränare. Unnar dom verkligen en vinst på gamla hemmabanan.
Pacific på sprintdistans ? Hinner nog inte fram. He,he.

Lycka till med Snackisen Viking men mina drag är tyvärr väldigt spontana. Visst känns det läge för ett rejält Scharps Snackis system typ 10000 rader. 50 andelar á100:-.
Jag ryggar. Men vi får fundera ordentligt på spikarna.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-12-27 klockan 13:50.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat