Visa ett inlägg
Gammal 2022-01-01, 09:18   #2
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

5 Master Eight levererar och spiken inne

Trots störning på vägen mitt i loppet då hästen inte fick fri väg så gjorde hästen som han brukar. Avgör på speed sista 400 metrarna i loppet.

Den här hästen har Joe Moreira nämnt som nästa stjärna i Frankie Lors stall ända sedan innan debutloppet och det verkar som om stjärnjockeyn hade rätt.

I debutloppet satte hästen banrekord för klass 4 på Sha Tin. Då hade Tränare Lor bett Joe Moreira att inte rida så fort i loppet, lol. Joe Bottnade inte hästen alls men sista 400 ville hästen löpa på och Joe red inte finnish och sa i segerintervjun det jag skrev i öppningsinlägget:

- He Just Takes Off!

60% på strecken så jag kanske inta ska skryta ihjäl mig om spikvalet men den ska ändå spikas och det gäller att spara på garderingarna till rätt lopp.

Nu hoppas vi på att storfavoriten i avd 2 bränner. Det rensar ganska bra bakom och jag ser såklart helst att 2,3 eller 4 vinner avdelning 2.

2 LOCKHEED 641 KR
3 THE CROWN 896 KR
4 EXCELLENT DADDY 443 KR
5 LUCKY WITH YOU 100 KR

10 GALLANT EXPRESS 277 KR

Favoriten 5 Lucky with You har så klart bäst vinstchans men jag känner lite extra för 4 Excellent Daddy som vart 4:a sist efter Lucky with you som vann loppet. Excellent Daddy låg 11:a 400m kvar och avslutade fortast av alla i loppet. Klart snabbare än favoriten.
Med lite bättre placering inför sista 400 så bör man kunna utmana om segern. Har noterat snabba träningsrundor för draget 4.

3 The Crown har snabbaste rekordet. Går ner en klass idag och bör på grundkapacitet räknas med skrällchans.

2 Loockheed avslutade snabbast av alla i sitt näst sista lopp.

Senast redigerad av Basse den 2022-01-01 klockan 09:33.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat