Citat:
Ursprungligen postat av maddmax
Men touttjansten kan val knappast ses som ett forsok till att behalla kompetensen pa Sharps? Visst, touts besoker sakert forumet och ger sina idéer men om du har andra duktiga rekare sa kommer dom val forr eller senare knacka pa dorren for att fa komma in, annars lamnar dom?
Jag har sjalv tackat nej ett fleratal ganger under de senaste tva aren till att medverka i dessa svenska betalsidor som ploppat upp som svampar. De flesta av dessa har ju som bekant sjalvdott. Har aven fatt ett erbjudande fran en icke-svensk sida infor nasta NPB-sasong som jag ej tagit stallning till annu. Mig ror det inte i ryggen men jag kan tanka mig att andra rekare ed bra siffror kan kanna sig orattvist behandlade da de maste betala for tips fran folk "samma" sida.
|
Men alltså problemet existerar ju redan - en för stor andel av de som är toutmatrial ser ingen vinning i att stanna på sharps och dela med sig gratis längre när dem kan hoppa till någon annan sida och få betalt istället.. man kan inte tro att Sharps är nordkorea - konkurrensen finns ju bevisligen. Tyvärr är det naivt att tro att de som kan tjäna pengar inte vill göra det, visst finns det de som väljer att inte göra det och det är beundransvärt men det är en minoritet. Klart att tidigare tjänster självdött eftersom dem varit kassa på alla möjliga sätt, där kan vi ju snacka om folk som bara varit giriga. Denna tjänst kommer förtjäna att befinna sig på Sharps.se - vi gör inget halvdant.
Citat:
Ursprungligen postat av Nillson
Iom att Ni faktiskt flyttar endel rekare till en annan sida så behåller ni inte kompetensen här utan flyttar en liten del av den. De går inte att ha en betaldel här på sharps? På så sätt stannar ju allt här.
...
Personligen skulle jag kunna tänka mig att gå med om man kan se resultat av rekarna redan innan man betalar. Och då menar jag inte enbart från förra säsongen utan ganska färska resultat så man kan följa sina favoriter fast med kanske en dags fördröjning. Eller att en rekare kan fylla i ett klockslag när han vill att sin rek skall bli offentlig. kanske 1min efter avspark. Ju färskare desto bättre.
|
Touttjänsten kommer finnas på sharps men det är en egen avdelning precis som att "Länksamling" är en egen avdelning ungefär. Vi är inte ute efter att ragga kunder med detta utan vi är övertygande om att de som är intresserade kommer att visa detta utan att någon behöver tjata på dem - bevisligen är det ju så eftersom en stor del av t.ex. GB:s kunder kommer ju ursprungligen från och hänger fortfarande på Sharps. Forumet har inget med touts att göra och touts har inget med forumet att göra - forumet kommer aldrig kosta något, då faller ju hela idéen med Sharps.
Citat:
Ursprungligen postat av frages
Och kraven som mars skrev ut, tror inte heller nån kan leva upp till dom.
När sharps startades så har jag för mig vissa sa att det skulle hållas här med bra folk, hållas cleant och snyggt från "idioter"
Men senare tycker jag mig ha fått uppfattning av att det jublats över att det bara fylls på med folk.
Jag har iaf haft känslan lite att: "fyll på med massor med folk så vi blir megastora och sen kanske saker kommer kosta"
För det HAR jublats av vissa när gränser på 3000 eller vad det är passerats.
Och jag minns i början när man var rädd att man inte skulle få vara med på sharps för att någon (inga namn nämnda) sa nått i stil med att vi funderar på att stänga vissa forumdelar för folk och låta dem "bra" endast vara där.
Typ nått sånt..
Jag har väääääldigt gärna fel. Så bara ge mig en örfil och rätta mig
Nu avvaktar jag och ser vad som händer.
|
Kraven ska inte kunna nås upp till av vem som helst, det är det som är poängen - tjänsten bygger ju på att touten är oerhört duktig och kan leverera något som inte vem som helst kan.
Stängda forumdelar för duktigt folk skulle jag aldrig kunna tänka mig heller.. som sagt då faller hela idéen med Sharps som är och kommer förbli ett öppet forum. Detsamma gäller medlemsantalet, vi tycker alla förtjänar att vara medlemmar på Sharps och desto fler som är här desto fler guldägg med bra rekar kommer det att dyka upp - alla gynnas av att sidan blir större.