Ämne: Startlistor
Visa ett inlägg
Gammal 2022-01-08, 12:47   #21
Staketkusken

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3047
Standard

Svenskt trav, men även till exempel fotbollen, har så mycket att lära av utlandet. Vincennes har jag besökt några gånger och det kostar typ 2 euro att kliva in men väl inne finns det gratis pappersprogram att hämta ut. Även många spelautomater som tar emot sedlar och mynt, alltså för själva loppen vilket underlättar och snabbar på. Flera barer och fik öppna med humana priser (ja, förutom på champagnen då).

Som flera här skriver så står ju majoriteten av de svenska banorna nu öde. Inte ens på sommaren är det längre ett ”nöje” att besöka banorna. Folk kommer ju när det är hoppborgar för barnen med mera. Inte på lunch-V4 på Gävle. Jag tycker inträdet ska vara gratis, det kommer igen av att folk istället spelar för entrépengen. Det är faktiskt bland det sjukaste, att man först ska betala för att komma in på ett event som inte ger något mer än lite spänning i loppen. Program ska vara gratis, men kan göras i enklare form. Ingen bryr sig ändå om 48 sidor reklam. Pennor ska vara gratis och spelautomater – varför inte i Sverige? Nu har ju ATG stängt luckorna och även om dagens äldre är mer digitala så kan man även se till sig själv. Jag är medelålders (snart) men spelar gärna i luckan ibland.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat