Citat:
Ursprungligen postat av olle
Ja , det vore nog ett bra sätt att ta död på travsporten att stänga Skånes , med 1,4 miljoner invånare, enda travbana. En bana var tränare dessutom bevisligen i hög grad bidrar till att sporten håller en hög nivå. Men dom som vill fortsätta har ju bara 15 mil till Halmstad eller 30 till Kalmar.
Eller så kan dom flytta till t ex Gävle. Där har man ytterligare 7 banor att tävla på inom 20 mils avstånd , eller Romme med 6 banor inom 20 mils avstånd. Så ser det ju ut i hela landet förutom längst upp i norr och längst ner i söder. Då Jägersros tränare verkar klara att bara ha en bana till inom 20 mils avstånd så skulle kanske tränarna i Mellansverige och södra Norrland även överleva med 2-3 ”grannbanor” istället för 5-6 ?
|
Och ändå är det numera sällan särskilt fyllda lopp på J.....
Om det inte verkar räcka med 1,4M innevånare.....ja...då får man dra slutsatserna själv.
För övrigt var det bara min egna lilla värdering. Då jag endast i extrema undantag spelar till J skulle just jag inte sakna J. Jag tycker helt enkelt att alltför många lopp blir alltför tråkiga.
Inget säger dock att en rejält ombyggd bana inte skulle kunna få mig på helt andra tankar.