V75 Gävle 15 januari
LÄTTA TANKAR SOM LÄTTAT ANKAR för 8 kr.
Avd 1:
Voltstart, jag tar alltid nr 1 där och den här veckan ser det t o m ut som en tänkbar spik! 1 SOUL TAN med Ohlsson kanske kan leda hela vägen.
Avd 2:
Oskar Kylin Blom blev både kusk- och tränarchampion på Gävle 2021.
Han har nog vässat 7 BÄCKLÖS FARON till detta. Sen är det ju detta med norska kallblod som kommer till Sverige. 9 GOMNES FAKS har ju en strålande resultatrad och får komma med på kupongen. 14 NÅRJE är en annan norsk som vunnit en hel del i Sverige med samma kusk. Tänk på att det är spårtrappa här!
Sen funderar jag på 10 SOLDHÖJDENS DRAKE. Förr sa man ju att man alltid skulle passa Torbjörn Jansson på kallblod. Gäller det fortfarande?
Avd 3:
Långlopp där jag bara har kryssat för 5 MR GOLDEN QUICK som är en följehäst som jag tvångsmässigt tar med. Men det lär väl krävas några fler än denna Jorma-skräll?
Avd 4:
Tänkbar spik på 13 CARRY CASH men eftersom jag alltid tar nr 1 i volt så måste 1 NIKKI MINAJ med.
Avd 5:
1640 auto och Lex Jens säger 5 MR CARIOCA. Tja, varför inte?
Avd 6:
Klass I-lopp över dryga tre kilometer. Jag får ingen direkt känsla för någon här. Får nog invänta tankar från folket.
Avd 7:
Min följehäst 10 EDDY WEST åker så klart med. Sen har ju champion Kylin Blom en riktigt bra häst i 6 MOROTAI DEGATO som i dagsläget är streckad på 3%. Den får ett streck.
Ja, detta var mina spontana start-tankar för 8 kr. Sen får det fyllas på under veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|