Först idag upptäckte jag denna tråd och då får väl jag ta tillfället i akt och presentera mig här också då.
Jag registrerade mig här för snart 3 veckor sedan och har fått ta in väldigt mycket värdefull information om spel. Men det återstår fortfarande rätt mycket att ta in, bla annat hur man "bonushorar", och hur man undviker förluster i samband med det och i det fortsatta spelandet, mm mm.
Första gången jag spelade så var jag 11 år gammal. Hade då 6 rader med tio rätt på stryktipset. Utdelningen var inte större än att man kunde köpa ett par påsar med godis.
Sedan dess har man spelat oräkneliga gånger på alla möjliga sorters spel, mest för nöjes skull.
Har väl inte vunnit speciellt mycket, förutom en gång för 10 år sedan.
Det har funnits tillfällen som man skulle ha vunnit oerhört mycket mer om man bara hade vågat satsa mer av sina surt förvärvade pengar.
Kan nämna några av mina bästa spel som jag gjort som amatör:
I min första pokerturnering på nätet för 7 år sedan, vann jag en "New beginners freroll" på WPT med ca 1 000 nya spelare. Första priset var £312.
Har haft en rad med 10 rätt på stryktipset, som gav mer än 3 000 kr. Vet inte om det är vinstrekord för tio rätt.
Har satt en rak DD, satsade då 50 kr till 496 ggr pengarna, och fick tillbaka mer än 24 000 kr. i vinst.
Vinnarspel på trav, vann jag 7 lopp i följd. Synd att jag inte lämnade in en V5:a på dessa hästar. 5:an gav då lite över 300 000.
Satsade 10 kr VP, på en häst som gav 44 i odds. Dem pengarna festade jag upp samma kväll.

Vaknade upp dagen efter och hittade spelkvitton på köksbordet, på samma häst, 20 kr VP, som var inlämnat dagen innan. Dessa hade jag fullständigt glömt bort att jag hade. Tur var det att jag inte tog med mig spelkvittona till Åby, för jag hade tappat plånboken på festkvällen.
Har spelat roulette på Danmarksfärjan, och då endast på svart och rött, och vann då 16 000 kr på ca 40 minuter.
Min störst vinst, delades med en kompis, och "feg"

som man var, så spelade vi 50-öres alternativet i stället för 1-kronas på V64. Vi tippade för 48 kr och fick dela på 1 128 000 kr. Hade vi gått på 1-kronas alternativet hade vi fått ytterligare 564 000 kr.

Det var 2 vinnare på 6 rätt. Den andre fick 2,25 miljoner.
Jag spelar inte för mer än vad min gurka (=bankrulle) tillåter, därav aliaset Snittgurkan. Jag började med ett "snitt" på 5u och kan nu spela för 4 ggr mer efter drygt 3 veckor, tack vare er medlemmar och Sharps, men jag får ändå ta det lite försiktigt i fortsättningen då jag tappade lite "ROI" idag. Undrar om jag själv begriper, hur jag har uttryckt mig här.

Och vad ROI är en förkortning på, vet jag fortfarande inte?