Visa ett inlägg
Gammal 2022-01-26, 21:00   #1
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4511

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Östersund 29 januari

Nu är det Norrland! Omgången inleds med två voltstartslopp och sen följer ett 1640 auto och ett 1640 volt. Det är faktiskt hela fyra voltlopp på lappen. Distanserna är blandade. Två långa, två korta och tre medel. Riktigt kul spelmässigt. Tänk på att på medeldistans auto har spår 10 högre vinstprocent än på övriga banor. Mats E Djuse är regerande kuskchampion på Östersund. Pass upp för alla norska.
Brasklapp dock för att många av dem mest har vunnit på Leangen. Det är väl som att ha vunnit på Visby här i Sverige.

Tidiga tankar:

Avd 1:
Inga starka ideer så här tidigt men tänk på att de längst bak har 60 m tillägg. Får nog bli många här...

Avd 2:
Champion Mats E borde väl plocka hem det här eller? 2 CORNERSTONE kan vara en tänkbar spik. 36% just nu, vilket är okej. Får kolla upp infon på norsken med Mjöen oxå.

Avd 3:
Kort auto brukar jag ju börja med att strecka femman. Nu är det Örjan upp på den så 5 CAPRIOSO ska jag syna noga inför mina val av spikar.

Avd 4:
4 BÄCKLÖS FARON? Plus de norska?

Avd 5:
10 VAN GOGH Z.S. är förstavalet. Sen vill jag ha med 1 GOONER som jag gillar skarpt. Sen ska man passa 6 PHOENIX
PHOTO
, fast den blev så väldigt uppsnackad på Lördag Hela Veckan på atgplay så nu är den plötsligt jättefavorit. Inte lika rolig då.

Avd 6:
9 JULIANA RAGS hade 9 segrar på 19 starter förra året. Noralf är alltid farlig.

Avd 7:
10 G.K. JUSTUS streckade jag bums när jag såg den. Var ju ute i en tuff brons-final senast då den blev fyra. Står kvar i brons, tack vare det och lite lättare motstånd nu. Visserligen favorit här men bara till 28%. Helt okej.

KULIG KLURIG OMGÅNG

Den här veckans omgång innehåller inga självklara spikar som blir kommunalare till 80% utan det blir nog ganska spritt spel med fyra fem mycket spelade hästar i de flesta loppen.

8 BLACK AND QUICK i avd 3 är veckans största favorit än så länge. Har vunnit två gånger på kort distans men det var från spår 4 o 5 bakom vingen. Nu är det spår 8. Nja, kanske ska med på lappen men jag synar med några till.

En annan favorit är 11 BELLFAKS i avd 4. Men hallå? 1640 volt med tillägg och 10 hästar som startar 20 m före. Det låter som en jobbig uppgift och ingen jag tänker gå på i alla fall. Måste garderas.

Jag får nog göra ett favorit-vältarsystem
den här veckan, känns det som...
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat