Visa ett inlägg
Gammal 2022-02-04, 14:26   #12
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gnoffa Visa inlägg
Blir roliga lopp att kolla på, men känns som det är för många stjärnor som behöver fällas för att ge lite pengar. Sweetman, Piemonte, Amalencius B.B. och Champ Lane, om två vinner känns omgången död pengamässigt. Står nog över och njuter av bra sport istället.
Ju större de är desto tyngre faller de.

Ville mest genomlysa bosses inlägg om galopprisk på Amalencius.

Den finns där och ska man säga något negativt så är det tätare starter nu 14 dagar och han är väl inte jätteförtjust i det.

Däremot tror jag han som de flesta stabiliseras med åldern och han har väl inte kommit till den punkt att han galopperar för att han är trasig än får man hoppas, vilket tipsb berörde på de äldre hästarna och den punkten kan förstås komma tidigare på enskilda individer och betyder väl att man bör sluta tävla men där ska inte lördagens startande vara.

Rent spelteoreetiskt är det väl bättre att spika andrahandsfavoriter som inte får alla spikar från stora system på sig och i en finalomgång finns även gott om andra spikbud.

Jag står i regel över, endast en riktigt smaskig jackpot eller ett antal kul drag kan få mig att ens fundera på att spela V75.

Utländsk galopp är det enda jag rör, ibland V4 där.

V64 är ett uselt spel om man inte ids gå för de ideliga jackpots som stjäls av pensionärer och andra småspelare som inte spelar "endast V6". För syndikaten och storspelarna är det smaskens, vad är det för fel på V65 !? Så vardagstravet lämnar jag därhän också så får jag mer tid till galoppen.

Edit:
Och visst hotet mot Amalencius om nu den finska hästen inte är ett hot är väl mer eller mindre enbart galopp hur stor nu den risken är samt propositionskörning, tror inte på det i detta fall, den risken är väl mest i lägsta klassen när de ska klara en finalvinst efter försöket har de oftast inte "råd" att vinna försöket....

Till dessa finaler var det väl bara fem försök så andraplatser räcker.
Antar att det var därför Matteus inledde med "surt sa räven" i intervjun efter Mattias Djuses andraplats i klass II med Global-hästen som nu är struken från sitt bakspår - egentligen är det väl inte så mycket att sträva efter att vinna försöket om man har en riktigt bra häst och Solvalla som hemmaplan? Precis som räven om rönnbären... underfundigt av Matteus, men nu kan vi inte dra nytta av tipset om att Global-hästen är riktigt bra då den ströks.

Så knasiga är faktiskt Klass II o Klass I gränserna på 250k respektive 500 k. Man kan tycka att en häst bör "klara" att gå obesegrad försök-final med de prissummor som bjuds utan att behöva hoppa över en klass då obesegrade hästar skänker glans till "sporten" men men...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-02-04 klockan 15:24.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat