Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn
En inte särskilt adekvat jämförelse.
Om jag står inför valet att spela vinnare på en häst på ATG eller SvS (eller någon annan sure) så det enbart det bästa oddset (förutsatt också att det är tillräckligt attraktivt) som är intressant. Inte vilket spelavdrag respektive spelanordnare applicerar.
Strukturellt, långsiktigt kan storleken av spelavdraget naturligtvis påverka konkurrenssituationen mellan olika anordnare, antalet tillfällen när jag hittar ett attraktivt odds, och naturligtvis kommer ingen anordnare att kunna tillämpa ett 0% eller 100% spelavdrag. Men för det enskilda spelet? Nope.
När du tar ett banklån jämför du räntorna vid den aktuella tidpunkten, vilken nivå som är mest gynnsam för dig, inte vilken bank som har lägst strukturkostnader för exempelvis kontor eller IT, kostnader som iochförsig på lång sikt kommer att påverka bankens förmåga att kunna erbjuda attraktiva räntenivåer. Eller gör du?
|
Nja spelmarknaden är väl lite annorlunda och kanske inte jämförbar med en bank. Men jag försöker alltid gynna och anlita företag och säljare som tillhanda håller en bra produkt till bästa möjliga pris.
Du antydde att spelavdraget inte har någon större betydelse.