Jag startar upp V75-snacket trots att det gick åt skogen i lördags. En femma var ju inte mycket att skryta med. Grattis till er som satte 7:an
Åby är min favoritbana och på andra plats kommer Bergsåker.
Avd 1:
1 CARHU kryssar jag för direkt. Alltid ettan i voltstart! Har ju varit etta och tvåa i årets starter. Montélopp visserligen men nu med kuskförstärkning kanske? Örjan på en Westholm-häst låter som godis.
5 GRACES CANDY är given på min lapp.
11 CLAUDE P. HILL har jag jagat länge. Hemma hos nu!
12 OZZYS MELODY vill jag ha med då jag fick in en dubbel med den i onsdags. Högst startpoäng och bra resultatrad i år.
Avd 2:
Inte för att jag är sån, men
4 BOSSE BEE har jag ju svårt att gå förbi. Kanonform i år och Mika Forrs upp måste väl vara positivt även om jag inte har något negativt att säga om Hanna. Toppspår! Spik!
Avd 3:
Jag tragglar på med min käpphäst
10 EDDY WEST. Borde kunna ta detta gäng med lite turligt lopp.
Avd 4:
Voltstart, så
1 MAGIC REQUEST kommer med. En 2%-are som någon tydligen tror på. V-odds 1,98. Fast det är ju bara måndag. Sen tar jag med
8 FABULOUS PELLINI eftersom min gamla kompis Pelle kommer hem till Guldheden på lördag för första gången sedan pandemin började. Så kan man oxå spela. Låser med
13 QUARCIA som jag inte vill släppa. Vinner på V75 snart!!!
Avd 5:
Kallblod och endast en norgetävlande som jag tar med.
10 TROLL SOLEN. Men
2 DON VIKING,
3 BELLFAKS och 6
GRISLE ODIN G.L. vill jag gärna ha på lappen.
Avd 6:
Det här blir ett anti-TV-system där jag avslutar med två spikar.
1 CHESTNUT BOJJE gillar jag och det här kan bli spets och slut om han inte blir irriterad över att det är pappa själv som kör.
Avd 7:
Lex Sjödén: Norgetävlande häst som kommer till Sverige och får svensk toppkusk!
8 STOLETHESHOW.
En första tankesmedja har öppnat, så får vi se vad jag tar bort eller lägger till.