Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-10, 15:20   #22
1nce

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-13 Seth Petruzelli - Karlos Vemola (UFC)

Datum: 2010-11-13
Tid: 16:00
Sport: MMA
Land: Tyskland
Liga: UFC
Match: Seth Petruzelli - Karlos Vemola

Spel: Karlos Vemola
Insats: 5.00
Odds: 1.952
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Talangen Karlos Vemola går nu ner till lätt tungvikt vilket är en mer naturlig viktklass för honom då han vägde in på endast 222 lbs inför förra matchen mot Jon Madsen. Han är 6-faldig tjeckisk mästare i brottning och jag tror han kommer vara ett odjur i den här viktklassen. Teknisk boxning har han förmodligen aldrig hört talas om, han föredrar att svinga vilt och hårt och är väldigt intensiv.

Seth Petruzelli är främst en stående fighter han har en lurig stil och bra teknik med KO-power. Han har ett ganska bra takedown defense och jobbar bra underifrån på att ta sig upp. Men...

Jag tror att Vemola blir lite för mycket för Petruzelli att hantera och jag kan se Vemolas brottning bli nyckeln till seger. Petruzelli är även lite väl förtjust i att stå och byta slag vilket kan bli ödesdigert om Vemola träffar med storsläggan men det lämnar honom även öppen för nedtagningar. Petruzelli är den klart bättre strikern och bra takedown defense till trots så får han det väldigt svårt att hålla sig på fötter. Vemola har bättre kondition och om matchen går förbi första ronden kommer det gynna honom allt mer.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat