Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing
Tänkte på programmet "8 rätt".
Per Skoglund brukar ha en förkärlek för hästar med konstiga resultatrader. Brukar påstå att hästen har form osv, när den uppenbarligen inte alls har det.
Hade för avsikt att titta på tips-programmet 8 rätt, men tänkte att innan jag gör så så ska jag kolla igenom startlistorna för att se vilka konstiga hästar som Per Skoglund skulle kunna tänkas lyfta fram denna gång.
Jag fastnade på 9 HEFNER AM i avdelning 5. Tyckte att det var en typisk sådan där häst som Per Skoglund skulle kunna tänkas tipsa om. Ser man på resultatraden så har den ju sådant som han gillar. Två st. "d" finns med p.g.a. galopper. Konstigt att det inte är med massa nollor i raden. Då hade han gått igång ordentligt.
Och mycket riktigt så lyfter han fram just 9 HEFNER AM i programmet!!!
Hur tror han att vi ska kunna ta seriöst på 9 HEFNER AM som utmanare till 3 HUMBLE MAN?
Resultatraden för 3 HUMBLE är: "1, 1, 4, 1, 1". Inte ett enda "d".
Resultatraden för 9 HEFNER AM är: "k, 2, d, 1, d". Det kunde ha varit värre, men betydligt sämre än 3 HUMBLE.
Snälla Per Skoglund - sluta tipsa om konstiga hästar.
|
Håller inte med dig ang Hefner, reslutatraden är missvisande. Hefner har mött betydligt tuffare hästar än Humble Man har gjort. Men jag undrar hur formen på Hefner är till idag.