V75 Kalmar 5 mars
Årets semla är intryckt (Steinbrenner & Nyberg) och mina blickar riktas emot Kalmar. Mycket rött i startlistan såklart, som sig bör, när skolösa säsongen öppnar för de som så vill.
Avd 1:
1 BORUPS RACING streckas. 1:an i voltlopp ska med. 7 ARVID S.H. är en häst jag bevakar så den åker oxå med. Sen plockar jag även med 8 IMAGE RAPIDA efter att ha hört Kevins snack i Lördag Hela Veckan på atgplay.
Avd 2:
5 INSPIRATION får bli en av omgångens spikar. För många streck annars så jag chansar på statistikspårshästen.
Avd 3:
WHO´S WHO blir förmodligen favorit, tror jag. Men en årsdebuterande 76%-are kan jag inte låta bli att gardera. Kanske Adrian stretar emot och det kan bädda för 5 NICKY FLAX som är röd-röd. Den har jag väntat på länge! Det är klart att Örjan vinner detta nio gånger av tio, men jag jobbar inte så.
Avd 4:
9 CHERI CHERI LADYQUEEN känns som en gedigen spik. Men jag måste även sympatispela på 6 QUEEN LIGUS efter att ha hört intervjun med Therese.
Avd 5:
Här grunnade jag länge innan jag "saw the light". Då blev det plötsligt väldigt enkelt. Spik på 10 THE REAL STAR.
Avd 6:
6 DONNA ser ju oslagbar ut om hon klarar femtespåret. 10 LA PARADETA är en följehäst som jag inte släpper förrän hon har vunnit. Kuskförstärkt nu!
Avd 7:
Svårlöst, men går på kuskar här. 9 ICON MEARAS galopperade ju ett par gånger senast men verkar inte vara en galopphäst. Kan gå bra med Ulf från bra spår. 7 NAMUR har formen i topp och Magnus upp igen. 9 BEAR A PERFECTION lät Kevin lurig på. 11 GRACES CANDY är en jätteskräll. Fast inte i mina ögon.
Ja, detta är ett första grundutkast till lördagens V75a.
För övrigt blev jag lite orolig när jag tittade på Hultmanalysen. Han låter inte så värst pigg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av bosseguldheden den 2022-03-04 klockan 21:21.
|