V75
Inlämnat: 2022-03-05, 10:39
Kalmar
Lördag 2022-03-05
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer
Avd
1: 2, 3, 4, 5, 7, 8 (9, 12)
2: 4 Mamaneedshismoney (5, 10)
3: 2, 3, 4, 6 (5, 1)
4: 5 LaFerrari Dimanche (7, 4)
5: 1, 2, 3, 4, 7 (10, 5)
6: 1, 14 (4, 5)
7: 2, 6, 7 (4, 3)
6x1x4x1x5x2x3 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: BGP VDM RFS
Avd 1
Flera starka hästar och så stor favorit tycker jag inte Strong Heartbeat ska vara. Försöker fälla favoriten här.
5 Bransbys Jukebox 4% med Hans Crebas tror jag en del på.
Avd 2
Chansspikar hemmahästen 4 Mamaneedhismoney 10% med Kevin Oscarsson. Vann på V75 under nyårsafton och skorna rycks nu. Har 2/2 på den balansen. 5-handare på spelet i ett jämnt lopp.
Avd 3
Kanske Whos Who bara vinner. Det är en fin och klassig häst, men om den siktas mot elitloppet så borde ju toppformen inte vara där just nu. Nästan 80%, i detta nu, känns mycket och iskallt spelmässigt.
Holy Water och Staro Leonardo är två hästar i fin form. Den sistnämnde älskar ju dessutom att tävla i Kalmar.
Melanders hästar väldigt ojämna, men tar med Click Bait ändå. Susar väl till ledning och kan ju gå väldigt långsamt om Örjan inte kör till och bara får ta över. Clickbait kanske rinner undan om den får gå i ledning i långsamt tempo så att det förvandlas till ett sprinterlopp, vilket hade passat Click Bait väldigt bra om formen är där.
Avd 4
Spik Laferrari Dimance 24%. Knapp favorit och står bra till här. Gör bra lopp hela tiden. Blir det ledning kan den bli svårslagen, men kan nog vinna ändå.
Ser ut som det kan bli mycket Örjan i början, men hoppas han bränt med åtminstone en av de stora favoriterna och sätter dit denna istället.
Avd 5
Får se om Sweetman hittar till täten. Adrian lär säkert ladda allt vad som går. Hoppas det blir rejäl körning. En häst som kan gynnas då är starke och rejäle 2 Hurricane Silas 4% med Fredrik Persson. Lite bortglömd här, men har förvisso inte startat på ett tag och längre distanser är väl mer hästens grej. Hästen är bra och lite farlig att helt glömma bort.
Avd 6
Behövde ett lås någonstans och det föll på 1 och 14 här.
Lurigt lopp, men strecken räcker inte till.
Avd 7
3 Boston Trio blir en spik tillslut för många? Känns som den kommer trenda uppåt och bli klar favorit. Men Kim Eriksson är ingen kusk jag hade velat hålla i handen i sista avdelningen. Gillar 7 Namur och det ante mig om inte Jörgen Sjunnesson vinner med 6 Playit Flax 4%. Sjunnesson alltsomoftast en riktig skrällkusk och ekipaget har ju faktiskt gått väldigt bra tillsammans dessutom.
Lycka till med spelen idag!