Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-10, 20:06   #31
Bolt

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

2010-11-11 Finland - Russia (EuroH Tour 3)

Datum: 2010-11-11
Tid: 17:30
Sport: Ishockey
Land: Europa
Liga: EuroH Tour 3
Match: Finland - Russia

Spel: Finland
Insats: 350
Odds: 2.40
Bolag: Ladbrokes

Motivering:
Ryssland kommer för ovanlighetens skull med ett ganska mediokert lag. Flera okända men gamla lirare. Man har Afinogenov, Saprykin och Morozov i forwardsväg men annars ser det väldigt tunt ut. Visst är ryssar ofta duktiga men jag tror de får de tufft mot hungriga lejon. Flera spelare är runt 30 och flera är över 30. Hur kommer de palla 60 min tryck från skridskostarka finnar i Helsingfors?
Är ju ingen myt att ryssarna spelar som bäst hemma i ryssland.
Dessutom har de 2 mediokra målvakter med sig; Biryukov och Koshechkin. Visst är den senare erfaren men ser inte honom som en världsmålvakt. Stor snubbe som inte är så snabb i sidled (2 meter lång).

Finnarna kommer med ett riktigt starkt lag till sin hemmaturnering. Peltonen är kapten såklart, den 37 åriga räven som håller än. Därtill har man flera spelare från KHL, elitserien samt SM Liiga. Toppnamn rakt av som ligger i toppen av poängligorna. Perttu Lindgren är en som blir intressant att följa. Haft en toppensäsong i Lukko.

I mål har man Rämö från Avangard Omsk och Vehanen från Ak Bars. Vehanen framförallt är riktigt bra. Och kan vara avgörande i matchen att dessa herrar känner till de ryska spelarnas tricks.

2.40 alldeles för högt på en förhandsfavorit att vinna Karjala Cup.
Ser Tjeckien och Finland som starkaste lagen, Ryssland 3a och Sverige 4a. Varför jag rankar Tjeckien före Finland är för att finnarna har svårt för tjeckien. har alltid varit så.

spelbar ner till 2.15 omkring. Finland ska absolut ses med mer än 50 % chans och det ger oss ett finfint överodds.

NOTERA DET TIDIGA SPELSTOPPET!! 17.30

7 units investeras
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
timadolf (+3), Riise (+3), yertle (+1)
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat