Visa ett inlägg
Gammal 2022-03-28, 20:05   #3012
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
EDIT
För övrigt väntar jag och Butragino fortfarande på att Reflex skall lägga upp rätt rader av S 1-8-24.......

Trodde jag kunde hjälpa till så jag gick ut i garaget i periodpausen. Tyvärr hade jag bara boken System 91 från NSAB-teamet.
I alla fall så finns systemet S 1-7-12 konstruerat av ARIC med där. De hävdar att det är lägst kända radantal som konstruerats med 11-rättsgaranti.
Lägg på en matematisk halva så har ni systemet S 1-8-24
Uppgiften om ARIC stämmer. S 1-7-12 gjorde han 1943. Det lägsta radantalet för 1 hel- och 8 halva är 20 rader och är gjort av Heikki 1980. Patric kände naturligtvis till dessa system när han gjorde sitt S 1-8-24.

Utan att ha sett Patrics system kan jag säga att det inte är ARIC's variant med en matematisk halva. Det skulle vara kul att se den rätta uppställningen av det. Inte bara en felaktigt inskriven variant följt av ett konstaterande att "Ja det finns många system som det inte är värt att satsa pengar på".

Jag kan läsa en garantitabell och misstänker att han lyckats göra goda chanser till 12 rätt alternativt trollat till minimigarantin. Kanske både och? Skulle vara intressant att se systemet.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat