Visa ett inlägg
Gammal 2022-04-02, 12:34   #23
travanalys

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Kör nog tre spikar idag om inget oförutsett sker innan start.

Van Gogh ZS, som joggade hem ett sprintlopp senast med 08,8/500 i fin stil. Gången innan höll han väldigt bra som knappt slagen mot Selmer IH och Spickleback Face. Hästen är travsäker och går säkert iväg, sedan kanske han kan köra sig till spets efter en bit. Lennartsson har vunnit 4/7 med hästen, två tredje- och ett femtepris. Jag räknar med att det är bästa hästen och chansar att det löser sig bra från start...

Månlykke AM, allas spik blir också min.

Blixen blir min värdespik i omgången som är en häst jag verkligen gillar. Fick in honom flera gånger till höga odds förra året, bland annat när han tog ner LQ Widde från dödens. Har ej visat någon speciell startsnabbhet men innerspåret på Bergsåker är bra och jag hoppas att han tidigt kan hitta ut. Såg nästan ännu bättre ut än tidigare i årsdebuten när han joggade till klar seger via 24.4/700 i tredjespår. Lopp i kroppen och optimal balans nu, så blir det en chansspik i omgången.

Skrällar, oj det finns många skrällar jag vill ha med idag! Därav tre spikar...

Nämner ett par:

First Tartar slog Parveny senast trots att det var årsdebut och han borde ha gått framåt med loppet i kroppen. Visade vid segern för fem starter sedan att kort distans funkar bra med seger från dödens på en 13-tid i volt. På en bana där spår långt in är bra är ju också spår 9 ett bra spår och han kan nog hamna bra till här. 3% känns lågt eftersom det borde kunna bli lite körning här.

Middleton, såg väldigt fin ut på barfotabalansen senast och var närmast okörd trots dödens och jag tycker han borde räknas tidigt i det loppet.

Tattoo Avenger, kan ju köras i spets om man vill och vågar, men risk att han blir het och lång distans och årsdebut gör nog att man släpper. Han har vunnit v75 från betydligt värre positioner än rygg ledaren och är han bara i ordning direkt så borde han väl tillhört favoriterna?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+4)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat