Visa ett inlägg
Gammal 2022-04-03, 14:22   #2
Basse

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Avdelning 4 saknar verkligen segermaskiner…

Är nog det lopp som det finns chans för en riktig tokskräll.

1 Vikens Ale står på startvolten. Sänkte sitt rekord med ett par sekunder brfoffg sist.
Hästen är mer stark än snabb och man gör nog ett försök att stjäla loppet genom att dra på i jämt hårt tempo för att dra musten ur de på tillägg. Men livraden 11:0-1-0 övertygar inte direkt. Ska iaf gå barfota runt om och gjorde sin bästa insats i senaste loppet.

5 Ruth Halbak tävlar också barfota runt om. Är den på 20 Volten som ser segerfarligast ut.
Kan eventuellt köras fram tidigt för att överta ledningen och får då 30 meters försprång på de som startar på dubbla tillägg.

15 First One In gör bra jämna insatser utan att segra. Senaste vinsten kom i september 2020. Kan inte räknas bort i detta klena gäng men ingen man vill spika.

13 Kondor Dream räknas Som en av loppets bättre vinstchanser. Vart tillbakadragen i senaste loppet så det loppet kan man glömma. Är rätt snabb ut och kan köra sig till bra position tidigt då många på volten framför söker sargresa så lär vägen vara öppen för att avancera fram i andraspår och få kontakt med täthästarna relativt tidigt i loppet.

12 Quantum Roc är klar favorit. Har ingen större feeling för denne som favorit. Gör säker ett ok lopp och slutar på 2:a till 4:e plats är känslan.
Jag tror jag lämnar Hannas häst åt Harry Boy spelarna.

Ett helt gäng med klena vinnarskallar i loppet och går det utanför dessa 5 så kan det lika gärna vara en enprocentare som vinner.

Jag streckar nog 1,5,13,15 i avd 4.

Senast redigerad av Basse den 2022-04-03 klockan 14:30.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat