Veckans roligaste V75a
Avd 1:
Ett kortlopp där den enda hästen som har rekordtid på kort distans har spår 8. Tänkbart skrällopp i mina ögon. Det räcker med ALLA!
Avd 2:
Stolopp där det låter bra på favoriten 1 SUCCESSION. Favoriter under 50% är helt okej. Startsnabb - Örjan - Redén. En sån chansar jag gärna på som spik.
Avd 3:
Hängslen livrem och sele: 5 BORN UNICORN, 6 WHO´S WHO, 9 SPICKLEBACK FACE.
Avd 4:
3 L.Q.WIDDE måste ju va med på lappen. Men jag kan inte spika en häst som aldrig varit ute i hetluften. 12 ALM NAGANO tar jag med som norgetävlande med svensk toppkusk. Senaste segern var just på Romme med just R N Skoglund. 0%! Sen tycker jag att 13 NORRLANDS SCOTT är värd en varning. Kommer från vinst. Nu med Goop och barfota. 5% är lockande! 15 MÅNREMUS kommer oxå med. Var trea i årsdebuten från åttondespår på kort och nu med Örjan. Bra procent på den!
Avd 5:
Okända kusar för mig. Jag litar på Jens analys och spikar 4 BRASCO BRODDE.
Avd 6:
Svårt lopp men jag tycker att Redén låter uppåt på 4 EPIMEHEUS så jag chansspikar. Redén har de bästa startkommentarerna av alla tränare enligt min mening.
Avd 7:
Här har jag en gammal käpphäst; 7 EDDY WEST. Egentligen borde jag spika den men tar nog med 12 PHOENIX PHOTO oxå. Örjan är ju alltid Örjan. Hoppas det blir lite kamp där framme annars vinner väl Unico Broline som jag hade tänkt att stå över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|