L.Q Widde
Jag förstår att många vill fälla Westholms favorit då det är Jackpott och extra pengar att spela om. Men är det realistiskt att fälla L.Q Widde?
Som jag ser det är det vara Galopp emot.
LQW har aldrig missat ledningen i voltstart. Väl i ledningen är det bara för Westholm att hålla jämnt högt tempo så får de på tillägg och dubbla tillägg en omöjlig uppgift. LQW springer högst troligt under 1,26 över distansen, kanske t.om en låg 1,25 tid.
Mjölner spik är den enda som visat under 1,25 men står 40 meter tillägg. I verkligheten blir det närmare 60 meter om man räknar in att Mjölner Spik måste gå 4 kurvor i andraspår jämfört men L.Q Widde som kör på Innerspår i ledning hela loppet. Mjölner Spik måste ner på låga 23 tider för att ha en teoretisk chans mot L.Q Widde.
Så endast galopp emot och LQW har galopperat 1/15 = 93,33% felfria lopp
LQW har vunnit 12/14 = 85,7% av sina lopp
L.Q Widde vinner detta lopp minst 8/10.
Mjölner Spik är näst bäst och tar troligen en tredjeplats. Jag tycker det är större chans att någon på startvolten som gått på innerspår hela loppet tar andraplatsen.
Trio 3 L.Q Widde / 1,2,4,5/ 14 Mjölner Spik ?
Visst är L.Q Widde en ”tråkig spik” men det är svårt att hitta en annan häst med bättre vinstchans inom V75 och personligen tycker jag det är roligare att ha spikat vinnaren än att ha garderat med 4-5 hästar och storfavoriten vinner
74% streckad just nu men det finns lite chans på att L.Q Widde sjunker något då flera betaltjänster samt Berglund garderat. De påverkar strecklistan ganska hårt och lajven brukar spä på vad dessa har resonerat fram. Det kommer nog tjatas en del om L.Q Widdes lite lustiga knackiga trav och kanske nämnas att Westholm ”nästan aldrig” vinner med favoriter på V75.
Jag tycker inte Westholm har en speciellt svår uppgift frånsett att hålla L.Q Widde i trav. Han har lyckats hålla L.Q Widde i trav 14/15 ggr. Han behöver inte heller lägga krut på taktiken. LQW spetsar av sig själv på sin naturliga startsnabbhet.
Jag tycker det är troligare att vi får se en repris på förra loppet ( många längders vinst) än att något motbud kommer kunna utmana.
Omgången som helhet
14,3 miljoner extra i potten är i sig ingen speciellt hög jackpott. Så det finns ingen anledning till att spela ett extra dyrt system bara för att det är ”multi-jack” …
Jackpotten i sig är lägre än en normal jackpott då 100% av femrättspotten inte betalats ut.
Jag tror som jag skrivit ovan att dagens största favorit vinner.
Flera av de andra loppen ser ut att vinnas av någon av de 4 mest streckade. 7 rätt kan säkert ge ok.
Många fina hästar ska ut och det ser ut som en sportsligt trevlig omgång. Kan vara en omgång som passar oss travintresserade med normal spelkassa. Jag skulle inte råda att köpa andelar i system där man försöker ta ner månen och siktar på en spelkassa på över 20 K.
Finns ju massvis sådana ombudssystem på tillsammans, 10 andelar a 3100kr typ
Testa att spela ett reducerat istället för ett par hundralappar. Eller i ett privat tillsammanslag som reducerar och har rimlig kassa ( 800-1500kr).
spika LQ. Widde och sätt ganska troliga A hästar och B hästar .
Tillåt EN C häst att vinna.
Med jackpottförstärkning av 7 rättspotten kan nog just 7 rätt ge 10-20K med EN skräll och 2-3 st tredje/fjärdehandare även om dagens största favorit vinner.
Det blir en bra vinst om man spelat med rimlig insats.
Lycka till med systemkonstruktionerna