V75-1 ett öppet lopp med många tänkbara vinnare!
7 Velten Swarovski 15% tycker jag är spännande då läget är bra och hästen har bästa spåret. Det här är en häst som har bättre kapacitet än klassen och jag tror den räcker långt denna dag
5 No Doubt 12% är ju lite som att går den felfri så vinner den annars är det galopp som gäller. Hästen ser mer mogen ut nu och jag tror kanske polletten har ramlat ner.
2 Wingait Henke 23% är en riktig flygmaskin men denna gång är det volt där den inte är lika snabb ut som i auto. Jag tror att det är en liten favorit i fara denna dag.
1 Twigs Got U 11% kommer få ett bra lopp härifrån och jag tror det blir rygg ledaren. Den kan bli farlig med fritt och ska inte räknas bort.
3 Hazyshadeowinter 10% kommer från ett av Sveriges formstall just nu och ska där av också räknas. Fart finns och framför allt speed när det väl gäller.
4 Master of Zon 4% samt 6 Fade to Black Ås 4% ska inte räknas bort med tanke på läget det har. Det har kapacitet att skrälla.
Rank V75-1
A 7
B 5-2-1-3-4-6
C 10-12-11
D 9-8
V75-2 Här kommer det att skrälla. Var så säkra
9 Joy Alissa 5% står kusligt bra inne i detta lopp. Hästen har även hårdhet som ingen annan har i fältet och jag tror det bara smäller till på upploppet
13 Vilja T.Y.C 2% tycker jag är alldeles för lite streckad här. Springspår kan den utnyttja och får den smyga med hela vägen så kan den bli farlig.
7 Cigars Eagle Owl 7% har bra läge och kommer hästen till spets så blir den att räkna med. Jag tror även den kan bli farlig även om det inte blir spets
11 Modern Times 7% sprang emot kulleliten som 4åring. Nu med en start innan för västen så tror jag hästen är bättre för dagen och klarar den bra spåret så blir den att räkna med,
6 Visual Alert 10% ser ut och ha bra fart och en häst som är under utveckling. Men Skor denna gång drar ner förhoppningarna.
1 Succession 42% är stor favorit här men jag tycker inte hästen visat någon V75-klass så här långt. Jag tror den kommer få svårt att leva upp till favoritskapet här
Rank V75-2
A 9
B 13-7-11-6-1-2-12
C 10-14-15
D 8-4-5-3
V75-3 Den här gången tror jag att det är spel emot ett mål!!
6 Who´s Who 55% laddas för elitloppet och jag tror att det blir lekstuga om den är bra för dagen. Tror inte att det finns någon i detta gäng. Jag tycker det är en mycket bra chans denna gång.
5 Born Unicorn 17% är värst emot. Men denna var en silverhäst så sent som för några månader sedan. Jag tycker det är en fin häst men tveksam om den kan stå emot favoriten.
2 Milligans School 12% är ju en häst som är omöjlig att räkna på. Ena dagen bäst och nästa dag helt under isen. Jag tror den inte räcker till idag.
4 Remarkable Feet 1% har ju skrällt förut och den är inte så dålig om den får smyga så är den inte helt borta även om det inte är troligt.
8 Beartime 1% är en hedershäst som alltid gör sitt. Den går hela vägen så tänk om den skulle få smyga i det sista så kommer den att vara med på slutet. Platsspel är nog bra.
Rank V75-3
A 6
B 5-2-4-8
C 9-12
D 1-10-3-7-11
V75-4 Favoriten är bra och ska vara favorit men vad händer om den felar?
3 L.Q Widde 74% är en häst som kommer klättra i klasserna framåt. Men det finns mycket humör vilket gör att den är sårbar. Till 74% tycker jag den är överspelad.
13 Norrlands Scott 5% är väl den häst som har bäst hårdhet i fältet. Jag tror det är första utmanaren.
7 M.H Herkules 1% är inte så dålig som att vara 1%. Hästen är på plats mer än 50% av alla sina starter.
14 Mjölner Spik 7% är även den härdad i tuffare motstånd. Men läget är inte det bästa
9 B.W Bille 1% besitter bra kapacitet men får inte alltid ut det i loppen. Skrällvarning
Rank V75-4
A 3
B 13-7-14-9-6-4-1
C 15-12
D 5-8-2-10-11
V75-5 Här kan det skrälla. Jag tycker mig se att det är felstreckat.
8 Optimum Bankrobber 2% är sjukt lite streckad här. Kapacitetsmässigt så tycker jag hästen är bäst i klassen och där av väldigt konstigt streckad. Fram i dödens bara så åker vi Kenneth!
9 Nils Zonett 19% har gjort flera bra starter nu och jag tycker den ser riktigt bra ut för dagen. Behöver nog lite draghjälp men det kommer den att få denna gång.
6 Special Topmodel 1% var bra senast på V75 och är snabb från start och kommer få en bra position även denna gång.
4 Brasco Brodde 25% är favorit här och man rycker skorna och jänkarvagn så det är allin denna gång. Lite rädd för att den kan bli lite het.
12 Ruger 14% har ju skyhög kapacitet men denna gång är läget väldigt dåligt. Jag tror det krävs att några gör bort sig så den kommer in i matchen.
1 Livi Power7% är spännande på läget. Den kan öppna bättre än många tror och den kommer att få ett kanonlopp härifrån.
Rank V75-5
A 8
B 9-6-4-12-1-7-5
C 10-11-3
D 2
V75-6 Den här gången tror jag hästen är i ordning och då är det bra chans till seger
3 Strong Heartbeat 20% har svikit i två raka starter nu. Men jag tror hästen är i ordning för dagen och jag tror inte det finns någon bättre häst i fältet om denna är i ordning.
2 Young King 7% tycker jag är intressant från detta läge. Hästen kommer att smygas hela vägen och den kan bli farlig till slut.
8 Borups Tornado 18% har ju visat i sina senaste starter att den är att räkna med. Nu upp i klassen men det bör duga ändå.
10 Cash Cowboy 3% har ju en spurt som kan slå alla här. Men det krävs att den dras fram hela vägen om det ska gå. Men fart finns här.
4 Epimetheus 25% är favorit här men den är lite sårbar då den lär få gå i dödens denna gång. Kapacitet finns men frågan är om den är mogen att krossa från dödens redan.
Rank V75-6
A 3
B 2-8-10-4-1-9
C 5-6-7
V75-7 Veckans bästa spik så här några timmar före start. Måste ju bara vinna
6 Unico Broline 55% gjorde ett heroiskt lopp senast. Denna gång mycket bättre läget än konkurrenterna. Jag tror det är spel emot ett mål denna gång. Jag tror ingen vågar svara och jag tror det blir spets och sedan är det bara en eriksgata.
12 Phoenix Photo 19% har ju visat att den är en superhäst. Men härifrån måste den vara överjävlig om den ska rå på 6an.
8 Cicero T.G 13% är ju en av Norges bästa hästar som kommer till Sverige och visar upp sig. Läget är inte det bästa men fart och kapacitet finns.
3 G.K Justus 2% är ju liten av en favorithäst. Gör alltid sitt bästa och ger verkligen allt. Tror den kan smygas med hela vägen här och kommer vara med till slut.
7 Eddy West 3% har ju visat att den är en häst för Guld och har ett löphuvud av rang. Men det krävs mycket tur från detta läge.
5 The Blad Eagle 2% tycker jag är underskattad här. Det är ändå en riktig hårding som gillar när det blir hårt tempo.
Rank V75-7
A 6
B 12-8-3-7-5
C 1-10-11-4
D 9-2
|