Visa ett inlägg
Gammal 2022-04-19, 19:17   #7
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61670
Standard

Det är den skärpta EU lagstiftningen för bekämpning av penningtvätt och finansiering av terrorism som det hänvisas till. Har inte själv råkat ut för större kontroller från spelbolagen ännu men det beror nog mest på att jag knappt spelat något i år ännu. Men är rätt kränkande måste man säga att behöva skicka in så pass detaljerade uppgifter som det hänvisas till i starten av tråden för att få spela för i sammanhanget små summor . 10 eller 50 k eller 100 k kronor är väl ingenting om man pratar om t ex finansiering av terrorism som bl a den skärpta lagstiftningen handlar om.

Ska själv ut på en längre och dyr resa i maj. Tagit ut rätt stora summor kontanter senaste veckorna för att köpa dollar då ett växlingskontor i Malmö med väldigt förmånlig dollarkurs ej tar kort. Tog några dagar innan min bank hörde av sig med rätt mycket frågor om varför jag tagit ut så mycket cash. Inte förvånad men hände aldrig för ett antal år sedan. Hade jag gått in på Forex istället och köpt dollar för 30 000 så hade det även där garanterat ställts massor av obligatoriska frågor.om detta.

Detta är nog tyvärr något vi tvingas leva med i dagens värld.

Tror inte det handlar om att spelbolaget gör detta för att kontrollera att vårt spelande inte överstiger vad som är rimligt sett till våra redovisade inkomster för att motverka osunt spelande utan att det är den skärpta Eu lagstiftningen om penningtvätt och finansiering av terrorism som är huvudanledningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat