Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn
Jag blev blåst. Jag hade gått all-in på Cokstile och Attraversiamo månader innan Elitloppet. Minst 30 papp tillbaka. Oavsett vinnare.
Och det såg ju bra ut, efter försöken....
Fortfarande, på atg.se står 6 Propulsion som vinnare. För mig är det som att vrida om kniven. Jag borde alltså ha förstått (enligt många på Sharps) att går man ut och är så jävla dålig i försöken, får en sån "stygg" resa, och kmnappt kvalar in till finalen, så är det klart att han måste vara 40 meter bättre i finalen - och vinna den.
Propulsion står fortfarande som vinnare på atg.se. Trots att han i resultatlistan är diskad.
https://www.atg.se/spel/2020-05-31/v...opp12/resultat
|
Men vad löjligt… Det står nog rätt tydligt i reglerna kring spelet att diskas en häst långt i efterhand står resultatet för spelet kvar. Så du har inte blivit blåst, snarare bör du nog ha koll på vad du spelar på. Det blir ju enorma svårigheter att börja korrigera alla spel. Ska en V75-vinnare betala tillbaka? Hela förutsättningarna för en omgång blir även annorlunda när man stryker en specifik häst. Tänk om det är en favorit på typ 80%. Då har man i efterhand spikat andrahandaren till typ 90%. Hästen hade varit nersmittad hela karriären i Sverige så den presterade inte direkt annorlunda den dagen så spelmässigt borde det vara samma förutsättningar.