Visa ett inlägg
Gammal 2022-05-06, 21:45   #18
Cicikor

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1115
Standard

Rank: A: 2-4-5 B: 6-1-3-7-9 C: 8-10-11-12

Spetsanalys: Min upplevelse är att 5,6,7 är startsnabba där jag inte blir förvånad om Robert är snabbast för att överraska. 4 och Björn verkar också kunna blanda sig i. Men jag tror inte de kommer ladda med 2 då de har haft det upplägget tidigare i viktiga lopp.

Ett fint lopp där vinnaren får 1 miljon och jag tycker det är ett intressant lopp. Jag blir så tvungen att ranka 2 Francesco Zet etta då han har en så hög grundkapacitet. Det problemet jag ser är att han förlorade i Gävle och när de väljer att gå bakifrån och behöver gå i 3e spår i kurvorna står han still för att sedan växla upp på rakan. Nu är Åby längre och det kan hålla ändå att han hinner dit. Men det kommer gå fort i loppet och när man hamnar på över 80% men det frågetecknet så tycker jag man ska försöka fälla favoriten.

4 Iznougoud Am har varit bra på slutet men svårt att säga hur den fungerar mot de bästa och där den kommer behöva göra lite jobb för att ta sig till ledningen. Om de kommer till ledningen tror jag de blir farliga.

5 Mustang Racer har jag en känsla för att Roberg Bergh har ställt i ordning och sist blev det som det blev. Hästen kan öppna och jag blir inte förvånad om de sitter i ledningen och sedan väljer att släppa till Iznougoud Am eller kör där.

6 Felix Orlando som underskattas pågrund av att den har förlorat från ledningen några gånger men de är inte det lättaste motståndet den har haft. Jag ser det som en liten chans till att de sitter i ledningen eller rygg och får då en fin resa.

Här bjuder jag på lopp 3 av min analys inför imorgon. Som sagt för de som sett mitt tidigare inlägg får gärna skicka pm om ni är intresserade.
Cicikor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat