Rob kimmons vs Kyle Noke
Jag ser Kimmons som en gate kepper till ufc för nykomlingar då han inte har potential för nå top 10 i ufc.
Rob Kimmons har hunnit med 5 matcher i UFC 3 vinster och två förluster. Vinsterna har kommit mot nykomlingar till ufc. Förlusterna mot mer kvalificerat motstånd Miller och Rivera. Stilmässigt så föredrar Kimmons att ta matchen till marken där han föredrar top position men han har även en hyfsad guard. När han möter strikers går han i clinch där han antingen går för nedtagningar eller sitt signum move guillotine choke.
Hans stående är mediokert inget riktigt tryck i nävarna och kort reach.Jag ser honom inte som direkt explosiv eller stark fighter mer som tuff och envis.
Kyle Noke australiensare är mest känd från reality showen the ultimate fighter där han förlorad i kvarten mot MCcray. Jag måste erkänna att jag inte har någon vidare koll på Noke mer än att han tränar hos Jacksson's. I sin UFC så slog han Bryant på TKO. I sin förlust mot McCray så såg jag hål i hans brottning då han blev nedtagen gång på gång och kontrollerad på marken. Han verkar dock ha hyfsad bjj men på marken ger jag Kimmons fördel
Slutsat: Fördel Noke stående men har Noke's take down defense förbättras så pass sedan the Ultimate fighter att han kan hålla fightern stående. Ja det är frågan....?
Alexandre Ferreira - Vladimir Matyushenko
Vladimir Matyushenko 39 år är en allround veteran inom mma och har mött många stora namn i sin karriär. Han har en brottarbakgrund och föredrar att ta ner sina motståndare för grnp eller submissions. I sin senaste match förlorade han i rond 1 på tko mot John Jones. Vilket inte säger så mycket då Jones har plöjt igenom dom flesta på senare tid annars har bara förlorat mot topnamn som Ortiz och Noguirea.
Alexandre Ferreira är främst en grappler av rang med bra take downs och submissions. Han tränar numera med Chute box. Med sina 171 cm är han inte direkt bland de längre i light heavy weight hans stående är inte direkt i världsklass.
Slutsats: Jag gillar x-faktorn i den här matchen kan Ferreira ta ner Matyushenko så tror jag att han har en chans. Blir matchen en stående affär eller att Matyushenko får topposition så tror jag Ferreira är rökt. Men jag väljer att gå in med 1 unit på Alexandre Ferreira 3,50
Carlos Eduardo Rocha - Kris Mccray
Svår match att säga något om då Rocha för mig är helt okänd. Hans bjj verkar vara legit, såg någon match på youtube med honom där han såg sådär ut.Visst kan Rocha subba McCray men åt andra sidan kan McCray knocka Rocha. Oddsen för den här matchen verkar vara even steven så jag passar nog.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: 1nce (+1)
|