Visa ett inlägg
Gammal 2022-05-26, 01:28   #2
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Mitt val på försöksvinnare heat 1 föll på Cokstile lockad av de 5.50 Unibet öppnade på och Brother Bill till SvS tidiga odds på 9.10.

I Heat 2 var det svårt att motstå 5.90 sedermera 6.10 på Who's Who, antar att regel 4 gäller och att det ska reduceras på Extremes tänkbara spårsjuka, vilken rutinerade bookies öppnade lågt på (Unibet hade 12.50 och SvS minns jag inte på rak arm men har mina skärmdumpar då jag misstänkte spårsjuka påen eller annan av spår 7-8 i bägge heat, dock inte lika gärna på don Fanucci som tuggade i sig spår 8 redan vid vinsten förra året).

Visst är Etonnant en tuff häst men ångbåt ut och sen får vi se hur han tacklar hög fart i tvära svängar, eller bjuder Nordström in honom i matchen med låg fart?
Don Fanucci förväntar jag mig gå 800 kvar om han har rygg och 650 kvar annars lite beroende på tempo, han är inte beroende av spår 1 eller 2 lex förra årets lopp fast samtidigt är han ju faktiskt startsnabb.
Nä jag letar vinnaren på låga nummer 1 2 eller 3.

Det gäller båda heaten jag rankar upp 1 2 3, Admiral As blir intressant från sitt läge, är han en spetskandidat månne? Spetsaren i heat 2 får sannolikt Hail Mary över sig och jag som lirat Who's Who lutar åt att jag vill se Who's Who bakifrån vilket jag tror är hans bästa förvisso startsnabb och enkla vägen osv men vassast är han väl med en speed!?

Hail Mary är väl en annan som inte behöver spår 1 eller 2 i finalen!? Tycker de 2.25 de öppnade honom på är i överkant försiktigt men vad vet jag.

Vivid Wise As fick en nitlott i spårlotten men är förstås en etablerad världshäst.


Slutsegern... tål att funderas på men säger jag en får det bli Don Fanucci Zet som såg väldigt bra ut i genrepet och Redén menade att han var planerat aningen tung och seg då för att pricka toppen till det stora loppet.

Who's Who kan jag också tänka mig men främst i försöket då.

Om nu Önas Prince verkligen går barfota runt om i försöket, har han då bakhovar som räcker i finalen? Och maxar han inte i försöket är han kanske medgörlig?
Anmält bf runtom.
.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-05-26 klockan 01:53.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat